Gå til innhold
Fiskersiden

Bomtur med brukbar bifangst.


MP
 Share

Recommended Posts

I dag skulle ørreten til pers, så jeg satte kursen mot fjorden. Blåste ganske friskt, så jeg valgte en plass som ligger litt i le. Fisket kanskje et par timer, men fikk ingen SØ, kjente ingen SØ, så rett og slett ingenting.

Torsken derimot var det fart i, og for en gangs skyld var det ikke bare plagsomme småtorsk, men ganske store fisker.

Fikk 3 stk. den minste på 2,5kg, nestemann veide 4,1kg og største på 4,9kg. Det var ny marginal fluepers på torsk med 100g, så da var ikke turen forgjeves! Utrolig moro å se den største sige rolig etter flua for så å suge den inn rett foran beina mine. Artig fight på #6-stang!!

Kommer forhåpentligvis sterkere tilbake med SØ senere når det blir litt varmere i vannet!

Digital-kameraet mitt er sporløst forsvunnet, så det ble et dårlig mobil-bilde for denne gang. Fattern spiser gjerne torsk til frokost, lunsj og middag, så jeg kverket de 2 største.

040320051345089QLW3L4qPCQj.jpg?6

Tåpelig å ta bilde etter at fisken er rensa, men bedre enn ingenting [ :D ]

PS. Tok forresten fiskene på oliven WB-variant med litt flash.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av avkroken

sitat:Opprinnelig postet av Remy

Ja, og legg merke til at han knuste kystmeite gutta (utenb å nevne navn på knoll & tott) ned i støvlene på en liten tur ut med fluestanga (FLUESTANGA)!!! ler og det med tanke på hele 2004 til nå

Men, så er jo torsk på lik linje med ørret en fluefisk da[8D]

Der ser du mp hvordan missunelsen bunner ut i frustrasjon!!! [ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Remy

sitat:Opprinnelig postet av avkroken

sitat:Opprinnelig postet av Remy

Ja, og legg merke til at han knuste kystmeite gutta (utenb å nevne navn på knoll & tott) ned i støvlene på en liten tur ut med fluestanga (FLUESTANGA)!!! ler og det med tanke på hele 2004 til nå

Men, så er jo torsk på lik linje med ørret en fluefisk da[8D]

Der ser du mp hvordan missunelsen bunner ut i frustrasjon!!! [ :) ]

Ja, ender som regel sånn! [ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutter meg til gratulasjonene jeg også, helt rått! Meget misunnelig på sånne fluefangster, selv om jeg vel driver klart mest med meite, er og blir fluefiske det morsomste. Venter spent på at Trym & Erlend surfer inn like stor torsk! [ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.