Gå til innhold
Fiskersiden

Ny Stang og snelle i boks :)


ArildSN
 Share

Recommended Posts

Da var stanga bestilt. og jeg venter nå i spenning på og få den i posten :)

Når jeg får den i posten er jeg derrimot ganske nybegyner. Finnes det noen der ute som har nettsider som kan gi meg forklaring på hvordan Backing skal festes til snella, snøret til backing osv.

Jeg er ikke grønn på knuter og fiske. jeg har fisket i 20 år. men har altid latt butikken eller venner på tur fikset dette. så nå er det vel på tide og lære det selv. jeg skjøter på med fortom etterhvert som den blir kort av fluebytting(ikke knuter... lover). som bildet i link under viser, Har jeg kjøpt meg 0,14 og 0,17

Her er link til det jeg handlet. hvis noen er intresert.

Flott og få tilbakemeldinger på om jeg har kjøpt et godt sett også. Skal hvoedsakelig brukes på fjellvann og i elver med fisk på godt over kilo'n!!! (har trua ja... hahaha)

http://i663.photobucket.com/albums/uu357/A...eSkittfiske.jpg

klikk på bildet for Zoom til lesbar skrift.

på forrhand takk.

Arild

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

111 stykker har sett på. og 1!!!! har svart med en link som selvsagt var den første tingen jeg kikket på da jeg kom på denne siden.

hello?? er det "jeg tenker på meg selv og har det bra" mentalitet ute og går? Noen må da ha noe tips.

-----------------------------------------------

Tusen hjertelig takk Karl Inge. jeg hadde allerede sett på de tipsene. men det ga meg ikke fult ut det jeg trenger.

Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til forumet .

Klager du i din andre post ?

Mitt tips er å handle hos din lokale forhandler .

Ja jeg klager. og du har tydelig ikke engang lest posten min.. jeg HAR handla...

Arild

Mye av den informasjonen kommer med de tingene du har kjøpt.

Lykke til :)

jeg har tenkt på det. det står nok litt på pakningene.

Takk for svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var stanga bestilt. og jeg venter nå i spenning på og få den i posten :D

Når jeg får den i posten er jeg derrimot ganske nybegyner. Finnes det noen der ute som har nettsider som kan gi meg forklaring på hvordan Backing skal festes til snella, snøret til backing osv.

Jeg er ikke grønn på knuter og fiske. jeg har fisket i 20 år. men har altid latt butikken eller venner på tur fikset dette. så nå er det vel på tide og lære det selv. jeg skjøter på med fortom etterhvert som den blir kort av fluebytting(ikke knuter... lover). som bildet i link under viser, Har jeg kjøpt meg 0,14 og 0,17

Her er link til det jeg handlet. hvis noen er intresert.

Flott og få tilbakemeldinger på om jeg har kjøpt et godt sett også. Skal hvoedsakelig brukes på fjellvann og i elver med fisk på godt over kilo'n!!! (har trua ja... hahaha)

http://i663.photobucket.com/albums/uu357/A...eSkittfiske.jpg

klikk på bildet for Zoom til lesbar skrift.

på forrhand takk.

Arild

:)

Hei

Dukan jo kikke på denne siden, så skulle du vel få det meste i hop :-). Skitt fiske

http://www.animatedknots.com/indexfishing....imatedknots.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et alternativ er å kjøpe deg slike løkker:

http://www.skittfiske.no/aspx/produkt/prdi...aspx?plid=47330

Du trenger også ett egnet lim.

Feste en stykk i hver ende av fluesnøre og knyte en tilsvarende løkke på backing og fortom.

evt.:

https://www.fiskersiden.no/index.php/artikl...-egne-lr-pluesn

Så fester du backing med fluesnøret og fluesnøret med fortom slik det vises nederst på den siste linken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er helt enig med arild, han har all grunn til å klage!!! jeg driter i om jeg blir utestengt herfra nå, men det det er en hel haug med bedre vitende data huer her som ***** ikke gjør annet en å slenge dritt og tror de vet alt her!!!!!!!! sinnsykt irreterende for folk som er nye!!!! lurer på om de i det hele tatt får noe fisk eller oim dere kun er bok lærde???? tosker!!!!!!!!! helt rett av deg å klage arild! ps! jeg har fiska med flue i 17 år og med haspel i snart 30 så jeg er ingen nygebynner selvom jeg har få innlegg her........ takker for meg! :D:D:wacko::wacko::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastiske linker!!!! Tusen takk.

Alt er nå montert av meg selv. og det ble drit bra :)

har kastet ute på lekeplassen her nå, og er veldig fornøyd.

Elva en tur i morra :)

Arild

Hei Arild lykke til som flue fisker!!

Lekeplass kasting er vel og bra, men husk rengjøring av snøret ditt etter slike treningsøkter snøret blir utrolig mye tregere å kaste når det får litt sand og smuss på seg.

Bruk rense/ smøremiddel for fluesnører eller amoral cokbit shine el til rengjøringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.