Gå til innhold
Fiskersiden

Mens en venter på sesongstart i elva....


Pero
 Share

Recommended Posts

er det greit å ha noe alternativt å bedrive:)

Dro ut tidlig i dag for å få utbytte av det fine været, det har jo blitt landligge i lengre tid grunnet vinden som har vært, og nå skulle den nye stanga omsider bli testet. Stakk ut først til klevehaugen deretter tungegrunn og fikk nappet opp tilstrekkelig sei til agn. Reise deretter enda lenger ut og forsøkte meg på driftfiske på rundt 200 meter. Desverre var dette et håpløst prosjekt da det var noe sykt med strøm i dag. Måtte derfor fiske på et platå hvor det var mere stille, men resultatet var mer enn kjekt nok.

Begge tok på rundt 175 meter og veide hhv 6 og 7 kg.

300520090337dc50825b7b424a65ac.jpg

Brukte 500 gr flygende øye hvor jeg har modifisert krokoppsettet litt. Kjørte med sirkelkrok i dag, og klarte faktisk da glatt å unngå å henge meg fast:)

300520090336f92117a8f9a24c63be.jpg

Ikke det beste bildet, men en ser det sånn noenlunde.... Bruker dobbel mono str 1 for å stive opp. Virker som om fisken henger betydelig bedre på med dette enn ved standardoppsettet hvor kroken henger i øyet....

Får håpe vinden løyer til i morgen for da blir det en tur da å...:D Og stanga, jo den innfridde alle forentninger og mer ti!!! Var bortpå 2 i tillegg til de jeg fikk, og dette var noe helt annet å kjøre fisk på.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører omtrent samme løsning med slep på øyet. Den påmonterte originalkroken skulle vekk uansett, men den var farlig myk - sist vi var ute hadde jeg ikke avbiter tilgjengelig så jeg tok bare tak i kroken og vred den løs fra øyet med et enkelt håndgrep - kompis gjorde store øyne og demonterte sporenstreks sine originalkroker - han hadde ikke trodd på det da jeg sa de var myke og kjørte med originalen.

Kjører også en variant med gummistopper på hovedsena og kjører den glidende - fungerer bra det også og gir tidligere nappindikasjon de gangene det er aktuelt å la den ligge på bunn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig tips, skal prøves.... Hva er din erfaring med sirkel kontra J krok? Synes sirkel kroker betydelig bedre under drift og har til nå ikke satt meg fast..... noe som skjer regelmessig med J krok....

Gårsdagens fangst:

010620090328b9e0344c999848c891.jpg

Fadern, den fornøyde mottakeren av fangsten:)

01062009033139427bc93a3a4ed0b9.jpg

Har blitt mye brosme i det siste, og merkelig lite lange å treffe på...... men men...

Stilig nytt er det jo at det nå er blitt tatt flere kveiter utenfor her, det ble vist frem et bilde hos salvesen nå av (jeg mener det var) 8-10 kilos... Ut over dette er det nevnt fanget 3 til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.