Gå til innhold
Fiskersiden

Ny tur i Ranvika i pinsen


Vango
 Share

Recommended Posts

Fisket er i gang, og innimellom dugnader i båthavn og vellet, skulle jeg få tid til å fiske litt. Skulle også få tid til å sette båten på vannet. etter litt småplunder med tidligere båter, hadde jeg bestemt meg for å levere inn båten til opplag hvor alt skulle være inkludert, slik at jeg bare kunne legge ut båten og vri om nøkkelen.

Avtalte å hente båten kl 09 like ved kjerringvik, slik at båten var klar til utleggelse etter dugnaden. Kastet unger og kjerring ut av senga tidlig lørdag morgen slik at vi rakk ned fra Oslo til kl 09. Kom ned ingen båtmann, sente sms ikke noe svar, fikk tilslutt tak i ham på telefon. Nei han rakk nok ikke å komme før om en time, faens stress til ingen nytte. Avtalte på nytt å hente båten kl 16. så gjort. Båten så bra ut ut, men det som var bedt om å fikses var ikke fikset, mmm noe rimer ikke. Får ikke tak i karen på telefon. Legger så båten uten, og jævelen starter ikke. Dårlig batteri, unger, kjerring og far i dårlig humør, og masse små humring fra alle som ser på og koser seg i solen. Drar dritten opp, og kjører tilbake til verkstedet og setter den fra fra. Umulig å få kontakt med reperatøren. Har det i det hele tatt vært tatt service på den? Driter i fisket, setter meg istedet for å montere nyinnkjøpt grill. deilig kald øl, rolig montering, så passer ikke de to siste veggene i den jævla tønne grillen fra elkjøp, mere øl, nei over til sprit, sultne unger og kjærring og ikke noe fiske. Griller allikevel, og jeg går inn i en deilig alkoholrus som fortrenger mye.

Søndagen er å la dritt være dritt klargjøring for fiske. Går nedover glad mot fiskeplassen. Får telefon, du må komme kjapt tilbake Generalforsamlingen er lyttet fra kl 15 til kl 11. Kaster stengene i skogen løper tilbake tilbake, og rekker noe av generalforsamlingen.

Så ned og fiske. Orker ikke å stresse mere. Fisker med reke på bunn, og reke og dupp.

Starter med en fjesing på bunnagnet, deretter følger flere bergylter av en viss størrelse, tror det blir 10 stk totalt. Til slutt får jeg også en horngjell på duppfisket. Roen senker seg, men angsten kommer sigende. Ikke noe torsk eller flatfisk, ikke sei eller lyr. Hva ***** skjer? Tar en øl. Kommer dette til å bli forbannelsens år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.