Gå til innhold
Fiskersiden

Vadere


SterkeGustav
 Share

Recommended Posts

Du kan snakke med mange noen liker det og noen liker det,men hva som er best er ikke let og si :)

men det er best du får prøve de i butikk og kjenn hvordan de passer, jeg for min del har hatt mange vadre

av forselige merker men de beste er for meg er Scierra.

lykke tuil i jakta på bukser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tilbakemelding ;) Er det noen spes type som er lurt å kjøpe? Tenker litt på merke osv:)

:blush: Det er for deg viktigt å finna ut kven som lager vadebukser- og sko i din størrelse. Fleire produsenter lager bukser med forskjellig profil, dvs at du kan få XL-L, som betyr XL med lang beinlengde. Dei har og XL-K, K for korpulent, eller for Konge slik selgarene seier det til kunden.

Buksa må vera så romsleg/lang at du kan gå ned i djup kneståande uten at det strammer over bakende eller lår. Det skal heller ikkje følast som om du har kledd på deg eit telt.

Skostr kan vera eit problem, men det finnest mange skoprodusenter som lager sko for store gutter. :lol:

Når du har funne ei bukse og eit par sko du liker, då må du pressa leverandør/ forhandler for alt det er verdt. :lol:

Om dei må spesialbestilla for deg må du sjå etter dei som har varen på lager, og så pressa dei på pris. Dei har ein del å gå på sjølv om du velger ulike produsenter på bukse/sko. Lykke til !!! :lol:

Endret av Even A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for masse god svar, har søkt rundt litt på nettet etter de forskjellige merkene. Jeg er ganske ny innen dette, så tenkte å bruke cirka 2000 kr på å kjøpe ett sett. Sikkert mange som synes at jeg er litt kjip, men jeg vil prøve dette ut i år, liker jeg derimot å vade osv kommer jeg til å invistere i langt dyrere til neste år.

Denne her fant jeg:

http://www.sportsbutikken.no/index.html?lmd=39939.319491. Denne her Vadepakke Kinetic Waterspeed komplett.

Er det så dum om skoene skulle passe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Eg kan dessverre ikkje hjelpa deg med størrelsen, men vil likavel påpeika at Simms ikkje er så fantastisk som mange hevdar. Eg har hatt ei mengde vaderar, både neopren og Goretex. Eg har aldri hatt som mykje lekasje som på nye Simms G4. (Både i sjølve buksa og neoprensokkar). Service frå Simms Norge har vore elendig, og dyr. For ei bukse som kostar 6-7000 kr, og som er kun nokre månadar gamal, skulle ein forventa meir.

Mvh Fiskaren

PS Eg håpar du finner deg ei stor, god og billeg vadebukse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kan dessverre ikkje hjelpa deg med størrelsen, men vil likavel påpeika at Simms ikkje er så fantastisk som mange hevdar. Eg har hatt ei mengde vaderar, både neopren og Goretex. Eg har aldri hatt som mykje lekasje som på nye Simms G4. (Både i sjølve buksa og neoprensokkar). Service frå Simms Norge har vore elendig, og dyr. For ei bukse som kostar 6-7000 kr, og som er kun nokre månadar gamal, skulle ein forventa meir.

Mvh Fiskaren

PS Eg håpar du finner deg ei stor, god og billeg vadebukse :)

Jeg synes også det er for dyrt, første sesongen jeg fisker i år, så kommer nok ikke til å investere så mye i år. Har sendt ut en del forespørsler, så venter på svar. Men for såvidt kan man jo bruker noen feltstøvler til sko, ettersom de blir våte uansett. Evt lime på filt under dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jeg synes også det er for dyrt, første sesongen jeg fisker i år, så kommer nok ikke til å investere så mye i år. Har sendt ut en del forespørsler, så venter på svar. Men for såvidt kan man jo bruker noen feltstøvler til sko, ettersom de blir våte uansett. Evt lime på filt under dem ;)

Jeg har et par ubrukte Kinetic xxl vadere med faste støvler jeg kunne solgt meget billig, men de er kun størrelse 46-47 så det blir vel så smått at det ikke hjelper deg noe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Det er helt sikkert smak og behag på vadere, men normalt er det liten tvil om at Simms normalt har god kvalitet. G4 buksa som en referte til vet jeg har vært ett problem en periode. De enklere og rimligere seriene deres er den enste buksa jeg har hatt i 6 år uten at det har gått hull. Hverken med slitasje eller annet. Men nok om det. Jeg kjøpte sist år en vision extrem med glidelås, og påsveisede støvler. Brukt i to sesonger nå uten hull. Disse skal en få opp i 13XXL størrelser, og da burde skostørrelsene følge med oppover også. Jeg ville tatt en telefon til min faste butikk, eller kontaktet en oppegående butikk og fått det sjekket ut. Av erfaring er det ikke så lett å få kvalifisert hjelp hos Mustad, men du kan prøve å ringe de. Det er de som har Vision. Ellers treffer du oppegående fluefisker på Nordisk Fiskeutstyr på Lysaker Brygge. De sender varer over det hele. De kan sikkert svare deg på dette også med stooore størrelser på beina!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Til min store skuffelse så passet ikke vadeutstyr som jeg betilte på nettet, Str 49 i sko var for små. Må nok opp i str 50 i disse undervannskanoene, men jeg finner ikke dette på nettet. Amputasjon kan jo være ett alternativ. Hmmmmm, hva gjør jeg nå???

Hei en venn av meg fikk samme problem,det vi ente opp med var at han kjøpte joggesko i sin str og så kjøpte vi filtsøler og limte sydde fast det ble veldig bra og han er veldig godt fornøyd tror alt kom på 300kr får han

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.