Gå til innhold
Fiskersiden

Aagaardselva


kilgallon
 Share

Recommended Posts

Såvidt jeg vet blir E6-brua regnet for grensa...... Oversiden- kort, nedsiden ikke kort...

Det tror jeg er korrekt. Fra brua og ned mot Visterflo er fiske uten kort tillatt. Fra brua og oppover til strykene er det ingen som fisker laks, derimot kan du påtreffe en og annen meitefisker, men dette er altså ulovlig, og kan svi skikkelig hvis du blir tatt.

På den annen side er ikke årskortet i Ågård sinnsvakt dyrt i forhold til mye annet folk bruker penger på, så tatt i betraktning at strekningen huser noe av Norges beste fiske etter stam kan det jo være et alternativ å kjøpe kortet og fiske strekningen lovlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg er korrekt. Fra brua og ned mot Visterflo er fiske uten kort tillatt. Fra brua og oppover til strykene er det ingen som fisker laks, derimot kan du påtreffe en og annen meitefisker, men dette er altså ulovlig, og kan svi skikkelig hvis du blir tatt.

På den annen side er ikke årskortet i Ågård sinnsvakt dyrt i forhold til mye annet folk bruker penger på, så tatt i betraktning at strekningen huser noe av Norges beste fiske etter stam kan det jo være et alternativ å kjøpe kortet og fiske strekningen lovlig...

Kanskje det kanskje, så kan det jo hende at det kanskje dukker opp en laks som bi-fangst om man skulle være så heldig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det kanskje, så kan det jo hende at det kanskje dukker opp en laks som bi-fangst om man skulle være så uheldig..

FYP

Dessverre så får man uansett ikke fisket der i det som mest sannsynlig er den beste tida...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra brua og oppover til strykene er det ingen som fisker laks, derimot kan du påtreffe en og annen meitefisker, men dette er altså ulovlig, og kan svi skikkelig hvis du blir tatt.

Såvidt jeg vet så kjøper da flere av disse laksekort KUN for å meite stam... Om alle gjør det er vel kanskje tvilsomt, og om de med bilder det står LT og PL på gjør det er vel omtrent utenkelig.

Men som sagt, endel av de seriøse har faktisk kortet i orden...

Btw. Kort eller ikke... Du bør helst ikke bli tatt med reke på kroken der oppe, DA ligger du tynt an...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg vet så kjøper da flere av disse laksekort KUN for å meite stam... Om alle gjør det er vel kanskje tvilsomt, og om de med bilder det står LT og PL på gjør det er vel omtrent utenkelig.

Men som sagt, endel av de seriøse har faktisk kortet i orden...

Btw. Kort eller ikke... Du bør helst ikke bli tatt med reke på kroken der oppe, DA ligger du tynt an...

Tenkte å bruke mark ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte kort for å fiske stam for to år siden. Jeg endte opp med 3 turer, så det var bortkasta penger selv om det faktisk ble stam over 2 kg på alle turene. :wacko: Som Eriksen sier så er det litt teit å løse kort da den beste tiden for stam er før og etter laksesesongen. Man kan jo risikere å få laks og, skuffelsen hadde ikke vært mulig å skjule hvis det hadde skjedd. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så når laksesesongen er over, så kan man fiske ovenfor brua uten å få problemer?

Her er teskjeen:

Før og etter laksesesongen kan man ikke fiske overfor brua i det hele tatt, i Laksesesongen kan man gjøre det hvis man kjøper kort, men det er vistnok ikke den hotteste perioden for stam.

:angry2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å blanke under stamfiske rett nedenfor E6 bruene. Men på denne tiden er det et stykke mellom de store. Særlig nå som det er lav vannføring og lite drag i elva. De trekker opp til de litt mer strømfulle områdene lenger opp nå som det blir varmere i vannet og elva så og si står stille nede ved bruene. Småfisk blir det alltid. Men i nattens mulm og mørke kan det plutselig dukke opp en større fisk også nå, og gjerne helt inne ved land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.