Gå til innhold
Fiskersiden

Bilder/Beskrivelse børstemarkimitasjoner


Rolf.B
 Share

Recommended Posts

Hei jeg er intresert i å binde noen flere typer børstemarkimitasjoner enn den jeg pleier

og oppfordrer de som har bilder evt med beskrivelse av børstemarkimitasjoner de lager til å legge de ut på siden.

Her er en jeg lager.

2 stk kroker

fireline/powerpro ell lign til å binde sammen krokene (inne i kroppen Bruk en nål)

cactus chenille (trer den innigjennom noen av løkkene i den fletta kroppen )

blytåd og conehead (på hurtigsynkende variant)

Sort marabou hale

Flash Tubing kropp

p><p><a  href=]http://www.fotoknudsen.no/archive07/140503...PU.JPG?24' alt='140503...PU.JPG?24'>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Rolf.B

Hei jeg er intresert i å binde noen flere typer børstemarkimitasjoner enn den jeg pleier

og oppfordrer de som har bilder evt med beskrivelse av børstemarkimitasjoner de lager til å legge de ut på siden.

Her er en jeg lager.

2 stk kroker

fireline/powerpro ell lign til å binde sammen krokene (inne i kroppen Bruk en nål)

cactus chenille (trer den innigjennom noen av løkkene i den fletta kroppen )

blytåd og conehead (på hurtigsynkende variant)

Sort marabou hale

Flash Tubing kropp

100320051818eeU7EsTdNpn6qDegPU.JPG?24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en jeg lagde for i år, har ikke så mye å si, bare den er lang og stygg hehe, en i fiskeklubben hadde laga en med skolisse, hehe..

Men skal du lage noe pulserende og flott anbefaler jeg å lage en av marabou som du dubber rundt firelïnen med dubbinløker av marabou, hadde ett par slike som jeg har mista, de gikk fint i vannet, men masse unødvendig arbeid spørr du meg.

Her er en rasktbindende som helt sikkert tar fisk om jeg er heldig å treffe på svermina.

DSCN0665.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så er jo spørsmålet: Trenger vi virkelig store og lange børstemark imitasjoner, eller holder det med en lengre zonker eller WB?

jeg har tilnå hatt svært dårlig hell med rene børstemark imitasjoner.har for det meste fått torsk og lyr. Det jeg har fått mest på i børstemark sesongen er en svært lang muddlerzonker krydret med flash. helsort eller med grønn firestar i kroppen. tror muddlerhode har sin nytte i børstemark sesongen, fordi den trigger flere av fiskens sanser enn om man hadde brukt vanlige tynne børstemark imitasjoner. fikk desverre testet dette litt for lite ut ifjor til at jeg kan gi en helt nøyaktig beskrivelse av når en bør fiske med denne flua. ps. flua må ikke stripes og funker best om kvelden og natta. Denne fisker svært bra og en enkel å binde.

kan komme med nøyaktig beskrivelse av flua om noen er interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Carl

hvordan fiskes børstemakk imitasjoner?

har prøvd, med forskjellige hastigheter, uten hell.

Men inbiller meg jo at det er lange trege drag???

Jeg bruker langt rolig drag med et "vipp"/rykk på slutten. Den får da en fin gange

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Pleco

sitat:Opprinnelig postet av thunder gubben

når jeg binder børstemarker tar jeg gaska enkelt to kroker litt wire (myk type) eller noe annet som er sterkt litt sonker og surrer rund bakfra og VOILA!!!!

har du bilde av den ?

sorry har ikke digital kamera [} :) ] kan prøve med mobil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du åpner snørebuktene dine litt når du kaster med BM, så skulle det ikke være noe problem. Det funker i hvertfall for meg, men jeg er avhengig av å kaste litt roligere og med litt videre snørebukter enn vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.