Gå til innhold
Fiskersiden

Haltdalen nå


sølvreven
 Share

Recommended Posts

HuH?Skogbrannfare i Trøndelag ser jeg, da er det tørt da!

Ja det er knusktørt, men ikke nå. (sør for Støren) :)

7-8 kubikk i Eggafossen pr. nu. Men den vil stige til det mangedobbelte ikveld eller sent i natt.

Må jo stå endel storlaks i kulpene oppi dalen, som vil gå litt bananas fremover nå. Blir liksom litt mere drag i tuben også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silver har nok lurkikket på radaren sin igjen, mye og fin farge der nå :)

Let the games begin :)

:D Jeg tar nok det med knusende ro enda. Gaula nede hos oss vil nok ikke begynne å stige før sent i natt eller i morra :) Og den bør nok stige en god del skal det bli noe fres. Og gjør den det, tror jeg det vil ta ihvertfall 2 dager før laksen er i nærheten (evt.) Etter at elva er stabilisert ! For jeg tror det står svært lite laks i utg.punktet nedover elva egentlig. Og da må laksen få tid til å kjenne regnvannet uti fjorden.

Går elva opp litt, og ramler like raskt ned igjen, blir man bare enda mere frustrert :)

Men at det vil flytte noen lakser på seg litt lenger nede er så typisk. Bare et tidsspørsmål før en balsabit revner nede på Kåsen. Lørdag/søndag er mitt tips :)

Så stiger elva i morgen, ja da tror jeg det blir som å fiske i Dødehavet egentlig de første dagene:D

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Jeg tar nok det med knusende ro enda. Gaula nede hos oss vil nok ikke begynne å stige før sent i natt eller i morra :) Og den bør nok stige en god del skal det bli noe fres. Og gjør den det, tror jeg det vil ta ihvertfall 2 dager før laksen er i nærheten (evt.) Etter at elva er stabilisert ! For jeg tror det står svært lite laks i utg.punktet nedover elva egentlig. Og da må laksen få tid til å kjenne regnvannet uti fjorden.

Går elva opp litt, og ramler like raskt ned igjen, blir man bare enda mere frustrert :)

Men at det vil flytte noen lakser på seg litt lenger nede er så typisk. Bare et tidsspørsmål før en balsabit revner nede på Kåsen. Lørdag/søndag er mitt tips :)

Så stiger elva i morgen, ja da tror jeg det blir som å fiske i Dødehavet egentlig de første dagene:D

Tror nok ikke du får bruk for hverken 150 grams søkkene dine eller neoprenbuksa di i denne runden nei, det kommer vel en dose varmt sommervann, og deretter vil (muligens/forhåpentligvis) vakuumet etter første bølge med mailaks etterfylles.....

Jeg begynner fisket på Singsås om 10 dager..... dette endrer vel forutsetningene litt vil jeg tro....

Joda, men bare til det bedre vil jeg tro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner fisket på Singsås om 10 dager..... dette endrer vel forutsetningene litt vil jeg tro....

Ja hvis ikke det som er igjen i området stikker opp til Haltdalen da :)

Neida, det står nok garantert noen fine lakser fra Støren og oppover som vil flytte plasser hvis/når elva stiger. Er jo sikkert endel laks i bare Frøsethølen :blush: Men dere får ganne på litt vedvarende regn, så elva blir fin og konjakkfarget der oppe når dere skal starte :)

Når elva er så lita i utgangspunktet oppi Haltdalen tar det faktisk et helt døgn før vi vil merke stigning i elva nede hos oss. Men da skal det ikke regne særlig nord for Singsås. Vanlig at Gaulfossen reagerer 24 timer etter Eggafossen ! Særlig hvis elva ikke stiger så mye. Mindre stigning, mindre fart på elva :blush:

Men som Kis nevnte, det er knusktørt oppi dalen, tror nok veldig mye av dette regnet vil gå i bakken først :blush: Og elva nedenfor vil ikke ligne grisen de første timene.

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper inderlig at det skjer noe snart nå ja....

Her er situasjonen på Melhus i dag formiddag:

86490_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/34667/86490.jpg

Nitrist!

Enda tristere blir det når man vet at oppe på Lundamo er elva klar som gin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nitrist!

Enda tristere blir det når man vet at oppe på Lundamo er elva klar som gin.

Er alltid klar elva på Lundamo, hvert år :) Og den klarner mye raskere enn nede hos oss når elva blir flom :blush: Vi har jo noen bekker i området som ikke ligner grisen når det regner tollekniver.

Men trøsten får være at det er steikdødt der også, med unntak av en 2-3 lakser siste uke på gamlevaldet :blush:

Egentlig er det sikkert bra det er 10 dager og ikke 3 til vi starter fisket, kan vel fort ta en liten uke bare å få spylt vekk leiren og få fisken oppover til Singsås vil jeg tro?

Leira i vannet forsvinner tvert elva går opp den, og nå er det atskillig kaldere. Både dag og natt :blush:

Og laksen som står ovenfor Saugen, som evt. vil flytte på seg, merker jo heller ikke leira :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter noen karer oppi elva og stadig sender meldinger (du kjenner dem Noodles). Er det mere regn oppi dalen ? :D

Brøset neste svarte jeg :lol:

Må da være steike hakke toillat å ganne på regn hele tiden, ikke sant ?

Har innrømmet det for lenge siden jeg, håper andre har funnet ut sin sinnstilstand :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt noen kommentarer på hjemmefronten når radarbildene vandrer over skjermen og undertegnede mumler for seg selv ja :D Ang min sinnstilstand så er jeg nok fremdeles i fasen "fornektelse". Sier til stadighet til kjerringa at "det er ytterst viktig å ha hobbyer tilpasset enhver værtype og årstid vettu" mens jeg pedagogisk nikker på hodet. Imidlertid vet vi begge at ingen av oss kjøper denne :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....og hva er dagens farge, mon tro ? Gjørme, gin eller mint? :)

Den klarnet ikke særlig mye utover formiddagen ;) Men elva steg ikke så mye, endel av regnet gikk nok i den tørre bakken. Så klarnet den littegrann når den begynte å synke, ble litt bedre sikt utpå ettermiddagen. Og da var Silver snar med å få hektet fast Trønderskeia. Med lettspinn og liten haspel, Trønderskeia seilet rolig i utkanten på stryket. Ganske lurt å fiske der det er moderat og rolig strøm, storlaksene som har stilt seg opp står jo ikke i hardstrømmen nå, det er bare de som er stresset og vil opp, opp, opp. De svære som tydeligvis har tenkt å stå der til høsten, de sparer energi og står der det nesten er uforsvarlig med en 30 grams :)

Og jeg løste koden elegant, det sa PANG akkurat der jeg ventet ! Og storlaksen svelget treblekroken, og det ble en heftig fight på kryss og tvers, inn og ut så det sprutet uti elva :D

Jeg får si som Mao, det er godt å være tilbake !

Bilde får jeg legge ut senere, nå er det kamp :)

Ellers virker det heldødt, svært lite laks går, og svært lite laks på elva egentlig.

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den klarnet ikke særlig mye utover formiddagen :) Men elva steg ikke så mye, endel av regnet gikk nok i den tørre bakken. Så klarnet den littegrann når den begynte å synke, ble litt bedre sikt utpå ettermiddagen. Og da var Silver snar med å få hektet fast Trønderskeia. Med lettspinn og liten haspel, Trønderskeia seilet rolig i utkanten på stryket. Ganske lurt å fiske der det er moderat og rolig strøm, storlaksene som har stilt seg opp står jo ikke i hardstrømmen nå, det er bare de som er stresset og vil opp, opp, opp. De svære som tydeligvis har tenkt å stå der til høsten, de sparer energi og står der det nesten er uforsvarlig med en 30 grams ;)

Og jeg løste koden elegant, det sa PANG akkurat der jeg ventet ! Og storlaksen svelget treblekroken, og det ble en heftig fight på kryss og tvers, inn og ut så det sprutet uti elva :)

Jeg får si som Mao, det er godt å være tilbake !

Bilde får jeg legge ut senere, nå er det kamp :)

Ellers virker det heldødt, svært lite laks går, og svært lite laks på elva egentlig.

KAMP???????? HÆSELIG! Få nå ut bilde av fisken da!!!! KAMP????? _Nei vettu hva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.