Gå til innhold
Fiskersiden

Trolling i Nordland


Reik
 Share

Recommended Posts

Vi planlegger en tur med 19 fots båt til Nordnorge i uke 31. Håpet er å finne plasser med godt fiske etter kveite, men vi håper også på muligheten til å dorge etter laks og ørret.

Er det noen som har noen tips? Finnes det plasser hvor begge typer fiske er mulig?

Dersom vi bare tenker laks og sjøørret, er det noen gode fjordarmer? Beiarfjorden kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beiarfjorden bør kunne levere både laks og sjøørret. Har ikke fisket der, så hvor du skal prøve må nok andre svare på.

Laks, sjøørret og kveite på samme plass...

Da ville jeg prøvd nær Valnesfjord. Mener det stod noe på forumet for et par år siden om kveitetrolling i området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei angående fiske i nordnorge uke 31.Da er dere kansje på tur oppover alleredde,men skal forsøke og gi noe merre konkrete tips.Først hvet jeg ikke om dere har noebase har dere ikke det føreslår jeg seasport sentere på naursta ca 22km uten for bodø eller saltsraumen da er dere i et område med mange muligheter.Beiaren fjorden vill ligge ca 30-40min der fra,har selv vært på dorgin flere turer bare fjorde er en opplevelse(sist der natt til fredag flott tur på 10timer i shorts hele natta.en laks )Når dere er i området inngangen til beiarfjorden har dere muligheten til dorgin mott sandhornøya laks sjøørret er det mulig og få tildels stor fisk(tok sjøøret for et par dager siden på over 6kg flott fettfisk) i områdene er det muligheter og fiske kveite neste over alt rett uten for der jeg holder til i helgenen ble ei tatt på over 30kg for en 10-12 dager siden.Så har du jo saltsraumen med rigg etter storsei må oppleves.områdenen i og rundt saltstrauen har også tilgang på kveite.store som små.så har du strekninge saltsraumen ,naurstad,valnesfjorden,fauske ,rognan(les saldals elva har er det plenti av muligheter og dorge laks og ørret.tok ei kveite på atomic på tidlig dorging rett uten for der jeg anbefaler dere og ha base.Fjorden der inneholder mye stor fin kveite.Rett over naurstad ligger skjerstad der er det tatt mye fin kveite i år.Muligens kommer dettte kansje litt sent til der menmen lykke til.Hvis dere ønsker flere tips kan jeg kontaktes på 47271555

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.