Gå til innhold
Fiskersiden

Årets første fluelaks


Karleif
 Share

Recommended Posts

Elvene her på Jæren steg kraftig etter regnskyllet på lørdag, og etter å ha mistet en stor brun laks på søndag, blei det tid til noen timers fiske midt på dagen i dag. Strengt tatt kunne eg tenkt meg mere vann, for det er ikke mye fisk som har gått på elva enda. Vanligvis pleier laksen å vise seg på denne vannstanden, men i dag kunne eg ikke se noen ting. Alle "laksehulla" mine stod også tomme, så dette lover ikke bra. Noen teorier om hvorfor laksen ikke har kommet er det jo. Blandt annet den eg har mest tru på sjøl som går på vanntemperatur i sjøen. Vannet er ekstremt varmt, og laksen står mye lenger ute i sjøen enn det som er vanlig. Derfor har bare enkelte slengere gått opp enda. Eg tipper det kommer mye fisk på neste flom.

I dag var fisket så elendig att eg fant frem fluestanga :lol: Tenkte att eg like gjerne kunne piske litt siden laksen ikke var tilstede. På det andre kastet med en Ally smalt det til, og etter en artig fight der fisken var høyt oppe i luften 4 ganger kunne eg lande årets første jærlaks for min del.

87129_s.jpg

Feit og fin og full av lus. Skremmende mye lus faktisk :unsure:

87130_s.jpg

Vekt 3,2 kilo

Helt på tampen fekk eg også denne.

87128_s.jpg

Edit: Mobilbilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener litt med fluestanga før Alaska?

Begynner å bli klar nå. Teknikken sitter snart som den skal, og august kommer fort. :D

:unsure: Grattis med årets fyrste flogelaks, Karleif, det kjem kanskje fleire no når du fyrst er i gang. :lol:

Takker for det! Det var planen att det ikkje skal være den siste nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.