Gå til innhold
Fiskersiden

Hove og Arendal


Frakk2000
 Share

Recommended Posts

Forresten, tips til Havabbor plasser mottas med takk! biggrin.gif

Det er blitt HA over alt på utsiden. Resten er opptil deg selv og det du bruker i enden av snøret. Som jeg nevnte under produktmøte for noen år siden :

HA fiske kommer til i slå sjøørretfiske i populæritet og blir (er) vannlig sportsfiske. Anbefaler disse på det sterkeske:

Vikingsilda sjø

1_400p.jpg

Vikingsilda ferskvann

111965_400p.jpg

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Kom akkurat hjem fra Havabborfestivalen, blei 5 fisk på meg, desverre så var de av feil sort. Mistet også en sjøørret og en havabbor.

Første dagen blei det vel bare tatt 1 havabbor tilsammen, så det var ikke de helt enorme fiskemengdene.

Fant mange fine spotter, så blant annet en grasat stor sø under brua over til Hove, lang som en arm, og feit. Kikka den rett i øyet før den stakk innover i kilen. Prøvde å kaste sluken min etter den, men den virka ikke særlig bitevillig.

Kjørte en blå Jensen Tobis (18g) med 20-30cm sen ned til en flue (tobisetterlikning). Var dette jeg fikk mest fisk på, selv om det var feil type.

Ellers mistet jeg sjøørreten på en vikingsild type sort/sølv.

Virker også som det gikk mest i X-Rap sølv/hvit med sort rygg. Selv fikk jeg ikke no napp på denne.

Har dog noen konkrete gode plasser å stå:

http://kart.finn.no/?lng=8.82602&lat=58.43218&tab=search&zoom=18&mapType=finnvector&activetab=search

(Krossen og Øddegapet, sistnevnte så jeg at noen fikk havabbor i, fra båt)

Ellers blei det tatt fisk utenfor langgrunna rett ved Hove Camping, folk vada helt ut til dypet, og kastet langs "renna" der.

Mista også en sø ved "Lille Danmark" i Alvekilen. Kan være verd å ta en titt der inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste i Arendals tidene at der var 37 oppmøtte, det kan vel ikke være galt :)

Har ikke fått prøvd enda selv ;) var på vei ut en dag, men det lynte og tordna og regna så mye at jeg snudde...

Har Vikingsilda i sørt og sølv i skrinet:)

Gleder meg til og bli ferdig med flytting og sånn nå, da er det ut og prøve igjen og håpe at ikke HA har rømt helt innen den tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste i Arendals tidene at der var 37 oppmøtte, det kan vel ikke være galt ;)

Har ikke fått prøvd enda selv :lol: var på vei ut en dag, men det lynte og tordna og regna så mye at jeg snudde...

Har Vikingsilda i sørt og sølv i skrinet:)

Gleder meg til og bli ferdig med flytting og sånn nå, da er det ut og prøve igjen og håpe at ikke HA har rømt helt innen den tid ;)

Oppmøtet var vel greit nok, problemet var heller oppmøtet til Havabboren ;D

Det så ut som forskerene på båt tok inn veldig mye mer enn folk langs stranden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det så ut som forskerene på båt tok inn veldig mye mer enn folk langs stranden.

Idiotisk spør du meg ! Hvorfor tillate båtfiske for forskerne og ikke for resten ? De burde evt. har fisket i andre område en dere som fisket fra land eller å la vare å forstyre fisken for dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du burde ikke snakke om ting du ikke har peiling på! forskerne var ikke med i konkurransen! alle kunne ha brukt båt, fisken ville bare ikke ha vært gyldig i konkurransen.

Kjære venn. Jeg vet at fisken tatt fra båt ikke teller og at forskerne ikke var med i konkurransen. Jeg har allikevel peiling på havabborfiske fra land og fra båt og om det drives med båtfiske på utsiden ,særlig tett mot land, skaper dette unødvendige forstyrrelser for abboren som skal bevege seg mot land og jakte grunn. Ikke noe annetsmile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har bare misforstått deg wacko.gif

.

Ikke noe å beklage- du er ikke den 1. som har misforstått megblush.gif Kommunikasjon er ikke lett og det består både av mottaker & giver og hvordan begge er innstill påsmile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.