Gå til innhold
Fiskersiden

Bitevillig gullfisk


Hunter
 Share

Recommended Posts

Etter 2 mislykkede forsøk etter gullfisken ble det et nytt forsøk når vi var vår vanlige tur til Kaptein Sabeltann.

Jeg gjorde et forsøk i det "rette" vannet, forsøkte med fortom på rundt 1,5 meter på de "rette" plassene uten at noe som helst skjedde. Til slutt tok jeg turen over veien til vederbukvannet og prøvde der. Fisk med en gang, men selvsagt vederbuk. Så oppdaget jeg aktivitet i sivet. Der var det grunnt så fortommen forsvant fra 1,5 meter til 30 cm. Kastet ut og pang, der satt den med en gang.

Min første Gullfisk veide 460 gram.

Fornøyd med ny art så jeg gav meg for kvelden.

Så tenkte jeg at guttene skulle få prøve seg så jeg og Øyvind (4 år) tok turen og på under 10 minutter hadde han fått både vederbuk og gullfisk. Vi gikk tilbake til hotellet . Øyvind ble igjen så stakk jeg og kristian bort igjen til vannet. Denne gangen gikk det også fort. Kristian fikk sin første gullfisk. Vi fisket en liten halvtime og hadde flere på land.

Både jeg og podene fikk gullfisken og var fornøyd med det.

For mitt vedkommende var det årets 5. nye art.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Denne gangen tenkte vi "nytt" og det funket.

Har oppdaga det sjøl, at "feil" vann er desidert enklest å krysse arten i. Men størrelsen er fortsatt bedre i det andre.....

Var detta om fredan forresten? Hørte rykter fra en fiskekompis som besøkte begge vanna at det hadde vært andre der au.

Og selvølgelig: Grattis!

Endret av havtryta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har oppdaga det sjøl, at "feil" vann er desidert enklest å krysse arten i. Men størrelsen er fortsatt bedre i det andre.....

Var detta om fredan forresten? Hørte rykter fra en fiskekompis som besøkte begge vanna at det hadde vært andre der au.

Og selvølgelig: Grattis!

Vi var der fredag også, men vi så ikke noen andre da vi var der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme erfaring som Håkon. Må vente til det er godt skumt før det skjer ting i vannet med de store. Var der i starten av juli og fikk 5 fisk over 650g med en topp på 870g. Maurtua er fin:) ellers syns jeg det begynner og bli stor gullfisk i vederbukvannet og. Vi fikk fisk stort sett overalt hvor vi prøvde, men lettest og fiske nedenfor den nye dammen de har lagd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var der fredag også, men vi så ikke noen andre da vi var der.

Han satt vel først i det andre vannet, men som Håkon og Vilhelm sier så biter det ikke før mørket faller på der, så jeg sendte han per SMS opp til det andre vannet hvor han satte seg på odden ut fra veien mellom vanna (hvis det var en forståelig forklaring). Han fikk vel 12 gullfisk (største rundt 400g), etpar småbuk og en ørretpinne på småpene 580g, alt på mais. Dertter trakk han ned til det andre vannet igjen rett før mørket falt på og avslutta økta med 5 gullfisk, største på 690g der nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis, var det kobber eller oransje?

Når det gjelder det "rette" vannet så får jeg kun fisk der i mørket eller akuratt rett før, og det gjelder både store og små fisker... Mens i vannet over veien får man dem hele dagen...

En oransje, de andre var kobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.