Gå til innhold
Fiskersiden

Molva I Uskedalen.....ny Tur......


molva
 Share

Recommended Posts

oppgulp?sure oppstøt? nye vs gamle medlemmer?

Har vel ingenting med diskusjonen da der, eg ser poenget til Snillesen, ved så lav vannstand er det alt annet enn vanskelegt å få tak i laksen , når du først ser den.

Da som er litt(veldigt) rart er at oppsynsmannen gir tillatelse til å få lov til å fiske ved så lav vannstand. Spesielt der oppe som det er snakk om.

Viss det var reklame dei var ute etter, så burde det vore gjort på heilt andre premisser.

Hilsen ein som likar å fiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E faktisk heilt enig med Snillesen, meir useriøs laksefiske ska du leita lenge etter. Fisker ikkje etter laks på 20 cm stillestående elv.

Kunne uten problem tatt den laksen med henda, herregud.

Finn deg ein annan hobby.

Den elva deer har eg fiska i over 20 år. Den dagen der so var det null vatn. Sportsfiske,,heheheh. Kunne jo lika godt vore i frysedisken på spar.Hadde gitt meg nett samme "kikke"

oppgulp?sure oppstøt? nye vs gamle medlemmer?

Har vel ingenting med diskusjonen da der, eg ser poenget til Snillesen, ved så lav vannstand er det alt annet enn vanskelegt å få tak i laksen , når du først ser den.

Da som er litt(veldigt) rart er at oppsynsmannen gir tillatelse til å få lov til å fiske ved så lav vannstand. Spesielt der oppe som det er snakk om.

Viss det var reklame dei var ute etter, så burde det vore gjort på heilt andre premisser.

Hilsen ein som likar å fiske.

Det er jo akkurat oppgulp og sure oppstøt DU kjem med. Du diskuterer ikkje men angrip trådstartar direkte. Han har jo absolutt ikkje gjort noko gale men enkelte her synsar og skyt i blinde. Det blir antyda at han har rykkt fisken, noko som ikkje er tilfelle. Hvis dåke gidd å lese innlegget kan dåke sjå at han fiska utan søkke og under kvitskummet. Han fiska IKKJE på den fisken han såg som stod med hovudet under steinen. Å koma med slike utsagn som dåke gjer her er smålig og ein unnskylding er på sin plass.

Om elva skulle vore stengt på slik vannføring er noko heilt anna og kan diskuterast. Eg meiner at under slike forhold bør alle elver stengast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dåke gidd å lese innlegget kan dåke sjå at han fiska utan søkke og under kvitskummet.

Har lest til øyet ble stort og rødt jeg :huh:

Etter ca 2 t så jeg et laksehode bak en kisteformet stein. 50 cm dyp . Makk uten søkke foran nesa på fisken.

Jeg er enig i at det ikke er god etikette å gå til direkte angrep på enkeltpersoner, kanskje man bør ta denne problemstillingen opp i en egen tråd? Mange elver har jo regler for vannstand, f.eks. bare lov med flue under en viss vannstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest til øyet ble stort og rødt jeg :huh:

Det ER lite vann i elva nå... Andre fiskere er ikke å se. På mine snart 20 år i elva har jeg faktisk fått mest fisk på lite vann. Så lenge det er hvitskum i brekkene er jeg fornøyd. Blir jo selvfølgelig noe sliten av å gå på timesvis i en

tilsynelatende fisketom elv.

Sterk sol og vind. Kryper ned til elvebrinken. Tar et oversyn. Ikke noe å se men hadde jeg vært en fisk her hadde jeg også holdt meg i skjul i de dype rennene på dette meget grunne elvestrekket.

Lurer ut makken akkurat der den skal ligge for å surre rundt i en liten bakevje.

Lese litt bedre da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.