Gå til innhold
Fiskersiden

Hoppende Laks


Espen Ørud
 Share

Recommended Posts

Dersom det er flere som synes det er artig å se laks i svevet så gjorde jeg en liten innsats og lå 3 strake timer med øyet limt til søkeren på kameraet i helgen. Et utvalg av bildene etter første runde med sortering finnes her: http://fiskeespen.net/salmon/ Dersom du trykker F11 i nettleseren din vil du trolig få bildene i litt større størrelse enn dersom du ikke gjør det...

Det ble en lett blanding av stor og liten laks, blank og farget laks...

(Ble ca 150 bilder og derfor litt tunglastet, så hold ut om det ikke dukker opp noe de første 4 sekundene....)

Håper det faller i smak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke Gaula dette Abu. Harding denne laksen, mye juling får den i fossene :) Men den gir aldri opp. Er jo litt av et skue også å titte på Eggafossen uti juli/august. Huffameg hvor de streber for å komme opp fossen, og mange av laksene går i berget med et klask. Men de kommer igjen. Må da være noen som blir slått i halvsvime på de spisse bergnutene oppe i fossen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kule bilder ja. Spørsmål! Noen som vet hvor mye juling en laks tåler, tenker da på banking mot steiner etter slike luftige svev? Grunnen til spørsmålet er at når vi fisker/hånterer stamlaks, skal det ikke mye til før fisken stryker med, mister en laksen fra en meter i bakken er det ikke mange % tjans for at den lever dagen etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kule bilder ja. Spørsmål! Noen som vet hvor mye juling en laks tåler, tenker da på banking mot steiner etter slike luftige svev? Grunnen til spørsmålet er at når vi fisker/hånterer stamlaks, skal det ikke mye til før fisken stryker med, mister en laksen fra en meter i bakken er det ikke mange % tjans for at den lever dagen etter.

Brun laks tåler ganske mye mer enn en blank laks. Skjellene sitter bedre, og skinnet blir også tjukkere og mer robust desto lengre de står i elva. Naturen er viselig anrettet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, så fin laks har de nok ikke i Gaula ;-)

Glad det falt i smak da jeg ofret noen timer fiske ;-) Får ta igjen fisketiden i kveld og stikke utover noen timer og se om det dukker opp noen store blanklakser nå på tampen ;-) Ellers er planen å få til noen fine gyteplassbilder med laks utover høsten dersom jeg får fikset polariseringsfilteret til gromobjektivet mitt som delte seg i 2 i helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøffe bilder :D Jeg har rammet inn endel blinkskudd fra egne turer og hengt de på stueveggen hjemme (Har ei egen villmarksstue :blush: ) Og fant mange bilder her som jeg gjerne skulle hatt i ramme på veggen. Eksempelvis 14,31,49,52,59,85,103,131 Er det mulig å få kopi av et par bilder i større format 1600x1200? Helst uten navnetrekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøffe bilder :D Jeg har rammet inn endel blinkskudd fra egne turer og hengt de på stueveggen hjemme (Har ei egen villmarksstue :( ) Og fant mange bilder her som jeg gjerne skulle hatt i ramme på veggen. Eksempelvis 14,31,49,52,59,85,103,131 Er det mulig å få kopi av et par bilder i større format 1600x1200? Helst uten navnetrekk.

:o Du må jo ha med navnetrekket til Espen på dei bilda, godguten.... ;)

Endret av Even A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.