Gå til innhold
Fiskersiden

Nye Raske Våpen.


Gotland
 Share

Recommended Posts

Jan sendte väl det til deg på mms da? Eller vad mener du?

Stemmer :) det der er en liksomfisk!!! eksisterer ikke :D

Endret av Roger N
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Octopus jigg siden den er norsk :-)

Flotte tanker som jeg setter pris på smile.gif Oktopus jig original ( kan leses mer i denne tråden) er jo konstruert av meg nettop til nordiske forhold , ja. Jeg ønsker og ser meg nødt til å presissere at den som er i handelen verken eies, produseres eller selges av meg- Salg og distribusjon er det Sølvkroken som tar seg av- produksjonen skjer på noen tusen km. under oss og det er nevnt bedrift som svarer og som har produktansvaret .

Jeg produserer fortsatt mine egne , til eget bruk og mange av dere som har vært om bord har sett at det finnes neppe noe mer effektiv til bunnfiske med agn.( snakker for meg selv og de jeg lager i Norge)

Beklager at svaret er offtopic da det ikke har noe med "speed jigging" å gjøre.

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte tanker som jeg setter pris på

Norge bør bli et foregangsland på andre ting enn oljeutvinning. Så derfor er det veldig viktig å støtte de som ønsker å drive produktutvikling!

Har dessuten kjøpt mye billig kinaskrot i min tid. Men ikke mere. Kjøper heller kvalitet, det er faktisk billigere i lengden. Dessuten gir det en mye bedre opplevelse når utstyret er topp.

Beklager at svaret er offtopic da det ikke har noe med "speed jigging" å gjøre.

Temaet er vel speedjigging i Norge. Og det foregår jo på litt lavere hastigheter. Sånn sett var det vel ikke offtopic. Tror jeg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den slangen du har på(kvite) hva er det forno? ser ut som en liten strømpe

Det er 400lb braid. Krokene kommer ferdigmontert med braid. Noen produsenter bruker krympeslange i tillegg som beskyttelse og avstiver for ungå att den surrer seg opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal forsøke dette fisket i Bodø området før jul, men må handle utstyr.

Noen som har prøvd Okuma Salina II snellene? (str 5000 er vel mest aktuellt)

@

Har ikke prøvd snella men jeg kan varmt rekomendere Okuma Cedros stengene. Jeg har testet både 30-160g og 90-200g og dem funker veldi fint. Prøvde ein Okuma Cedros 55 snelle og den knela rimelig fort. Knuste drivverket med ei 5kg torsk. Ska vel nevnes att jeg var ikke snill for jeg brukte ikke stanga. Jeg sveivet in fisken men det var for og teste den og den holdt ikke mål. Neste till prøve blir Okuma Raw og holder ikke den mål så må jeg vel kry till korset og kjøpe Shimano eller Daiwa till utleiestengene. Personlig så bruker jeg Shimano og Daiwa men d blir litt dyrt med 6-8 sett med ein grei Shimano håper derfor att Raw snella funker. Jeg har sjøl sett flere 10+ seier fanget med dem og vet att det er fanget brukbare kveiter med dem også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.