Gå til innhold
Fiskersiden

"Sluker" fra Thailand


Gimbo
 Share

Recommended Posts

Da jeg bodde i Thailand plukket jeg opp noen sluker eller hva jeg skal kalle dem som var utrolig morsomt å fiske med.

Disse flyter og er laget for å immitere frosker og til og med små mus som svømmer over vann hvor rovfisken lurer. For min del var det stort sett Giant og striped snakehead som beit på disse.

Her i landet kan de kansje brukes mot gjedde, men det er det lite av langs kysten av sør troms for å si det sånn.

No annet jeg kan bruke dem til:

Lar bildene tale for seg:

DSC04277.JPG

Her er de fire jeg fikk med meg hjem.

DSC04289.JPG

Ganske søte disse små froskene :-)

DSC04290.JPG

Legg merke til propellen. Den pisker opp vannet forran frosken som skal sveives raskt inn.

Snakehead tiltrekkes av plaskelyder i vannet nemlig. Samtidig trives de på steder med my vegetasjon men propellen gjør at den blir slått vekk fra greiner i vannet

DSC04281.JPG

Buskaset i rumpa, samt oppovervendt dobblekrok gjør også sitt til at de ikke setter seg fast. Vi dro disse rett over alt fra trestammer, til tette "kratt" av vanplanter, vannliljer etc. uten å sette fast.

DSC04282.JPG

Denne modellen har ikke propell, men buskaset er der.

DSC04285.JPG

Og litt kraftig nylon senne holder vannplanter og greiner i vannet fra å sette seg fast. Og ja, fisk sitter på!

DSC04286.JPG

En siste variant

Hva tror dere...kan de brukes til noe her i riket, eller skal jeg henge de over arbeidsbenken i boden som et minne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.