Gå til innhold
Fiskersiden

AVET Havfiskesnelle


persa
 Share

Recommended Posts

Va det den snella du fylte med Ron Thompson snøre?

Ron Thompsen er helt ute nå, brukte borremaskinen til å spole av tilsammen 2 km snøre på alt av sneller. I mitt nye liv som kveitfisker er det bare Sufix det handler om, dessuten har jeg jeg en annen plan på utstyrsfronten til kveita som innbefatter tungt spinnutstyr, shimano baitrunner 12000D og grov 7 fots spinnstang. Må få dette over fra Melton tackle først men under foreløpige tester er det bra mye mer behagelig å bruke spinnutstyr under jigfiske kontra klassisk toppmontert multiplikator. Time vill sjov... :D Var forrresten veldig labert lørdag på dine kanter av fjorden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hørte rykter om at Anytecen va observert på Langsundet her om dagen. Har inntrykk av at de fleste opplever dødtid no. Så kan man jo lure på årsaken til det.

Har tro på at det vil ta seg opp utover høsten.

Åja, Sufix. Jeg har fått tro på dette snøret http://www.gigafish.se/GigaFish_Powerline.asp Roy-Tore hadde en 1000-meterspole med 0,65. Det burde holde til å heise opp det meste. Snøret virket veldig bra, det skal være 30% sterkere enn Dynemasnøre og så gir det en viss strekk tror det var 3 %.

Trodde du var i syden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hørte rykter om at Anytecen va observert på Langsundet her om dagen. Har inntrykk av at de fleste opplever dødtid no. Så kan man jo lure på årsaken til det.

Har tro på at det vil ta seg opp utover høsten.

Åja, Sufix. Jeg har fått tro på dette snøret http://www.gigafish.se/GigaFish_Powerline.asp Roy-Tore hadde en 1000-meterspole med 0,65. Det burde holde til å heise opp det meste. Snøret virket veldig bra, det skal være 30% sterkere enn Dynemasnøre og så gir det en viss strekk tror det var 3 %.

Trodde du var i syden?

[/

Etter spesifikasjonene et overlegent snøre, ca 40 kgs bruddstyrke på 0,35mm, vil gjerne se tester på dette først, flere ting kan gå igjen på snører som ikke holder mål, høyere diameter enn annonsert, ujevn kvalitet med lavere reel bruddstyrke, svak knutestyrke, skjør overflate mm, om dette holder hva det lover er prisen svært lav... Syden er denne helga, lørdag var jeg en snartur med guttongen, vi dorget oss en del fin torsk da..

Apropos sneller så fikk jeg trua på denne:

bra fight han hadde :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.