Gå til innhold
Fiskersiden

Hotspot for kveite


Nikolassisen
 Share

Recommended Posts

Plukket opp augustnummeret av Alt om Fiske i dag. Der var det jo en veldig interessant artikkel om kveitefiske fra Vannøya. Guttene hadde storkost seg ei hel uke og gjort det svært med Giant BaitHead og småsei. Jeg er alminnelig godt kjent på havstrekket mellom Sør-Fugløy og Nord-Fugløya og har blinket ut endel hotspot som kan stemme bra med beskrivelsene i artikkelen.

Områder som vist på kartet under er det mange av på dette strekket og jeg skal satse alt på å teste flest mulig av disse områdene i løpet av høsten. Hadde bare kulingen gitt seg og hadde jeg bare hatt tilgang på en god båt.. Hmm...

KartutsnittFlatvr.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plukket opp augustnummeret av Alt om Fiske i dag. Der var det jo en veldig interessant artikkel om kveitefiske fra Vannøya. Guttene hadde storkost seg ei hel uke og gjort det svært med Giant BaitHead og småsei. Jeg er alminnelig godt kjent på havstrekket mellom Sør-Fugløy og Nord-Fugløya og har blinket ut endel hotspot som kan stemme bra med beskrivelsene i artikkelen.

Områder som vist på kartet under er det mange av på dette strekket og jeg skal satse alt på å teste flest mulig av disse områdene i løpet av høsten. Hadde bare kulingen gitt seg og hadde jeg bare hatt tilgang på en god båt.. Hmm...

KartutsnittFlatvr.jpg

Supert at du deler det med oss, men dumt at jeg ikke får benyttet meg av det (som bor så langt sør) :wacko::)

Mogens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange fine områder :wacko: , noen ligger litt værhardt til :) , men kommer det fine dager i oktober er dette et område jeg skal prøve å få meg en dag på, mange fine strømrenner, flat sandbunn kilometervis utenfor stranda...

89929_s.jpg

Jeg får høre av meg i begynnelsen av oktober, noen store til må vi klare å slite opp før vintern?

Endret av persa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får høre av meg i begynnelsen av oktober, noen store til må vi klare å slite opp før vintern?

Absolutt. Ser fram til det. Er foreløpig litt avhengig av andre for å komme meg så langt ut i havet. Har ikke lyst å gå med gamle Ranaen så langt :)

@sjarkarn: Ja, det blir vel ei anledning. Skal du bort i 2010?

Har forresten lagt en drift-plan (hehe, noen som tok den?) for kartutsnittet jeg postet i sted. Sånn ville jeg angrepet området. Er svært interessert i å høre andres mening.

Først vill jeg kikkefisket med et drift over grunntoppene. På denne tida av året er det ingen problem å se botn ned til 15 meter. I tillegg har jeg en god vannkikkert som jeg skal klare å se ned til 25 meter. Så ville jeg tatt 20-meterskanten på platået på begge sidene av djuprenna og til slutt ville jeg driftet over djuprenna på ca 45 meter. Jeg er 99% sikker på at det ligger kveite i det avbildede området.

Havstrømmene i det aktuelle området går rett øst-vest og omvendt på hhv fallende og stigende sjø.

KartutsnittFlatvrdriftplan.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får ta en tur med marcus når han får båten sin klar...Om han orker å gå så langt da :)

Bør være fullt mulig, hvis været er bra.. Kanskje som en overnattingstur? Men han er vel neppe klar med den før til neste år, antar jeg.

Er forresten også veldig interessert i å bli med deg ut en gang, persa. Har du base her i byen?

Si fra om du ønsker selskap:) Problemet mitt er at jeg ikke har bil. Ellers så hadde jeg kanskje slått følge også med Frank en gang.

Endret av obbien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei skal ikke bort, men med min båt har jeg egentlig ikke "vett" til og fære utover den veien på vinters tid=) men på sommern og lyset er det jo en annen sak=)

Jeg spør bare siden du i posten over hoppet over 2010 og gledet deg til 2011 :) Tolker det som en skrivefeil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.