Gå til innhold
Fiskersiden

Ny fluesnelle til laks


mortwe
 Share

Recommended Posts

Har selv blandet erfaring med Simms. Har en Simms fleece bib som noe av det beste kjøpet jeg har gjort - funker i all slags vær! Noe av det jeg kan anbefale aller mest...

http://www.intersport.no/Product/660966(BC_6)/simms-guide-fleece-bib/

På den andre enden av skalaen setter jeg Simms G3 vadejakka.

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=16736429

Mange liker denne svært godt, men jeg er ikke blant de. Du kan få en svært lite brukt en billig fra meg Silver... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange liker denne svært godt, men jeg er ikke blant de. Du kan få en svært lite brukt en billig fra meg Silver... :rolleyes:

Takker for tilbudet, men jeg får vente litt til enda :P Har sett meg ut en steike god Simm-jakke, som er bunnsolid med tanke på konstant regn, og lommer som ikke stikker ut og er tette. Og den er skikkelig foret. Er en bosnier på valdet mitt som bruker denne, og den så bare som støpt ut for trøndervær :( Jeg får kjøpe den ganske "billig" gjennom ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man "forelsket" så er man "forelsket".... Drømmen er forøvrig en Simms vadejakke

Har sett meg ut en steike god Simm-jakke

Pføy......Simms....snobberi !! :closedeyes: Snakker vi her om en ny Jan Thomas som vil sprade opp og ned på øra nedenfor apeberget på Borten/Losen i 2010 ??? :(

Jeg sier som gode gamle Olav Thon: Grønn HH regnjakke fra tidlig 90-tall til et par 100-lapper er mer enn bra nok ^_^ Denne i kombinasjon med en skikkelig vadebukse, og værforhold er av helt underordnet betydning

EDIT: Beklager til trådstarter for avsporing :P

Endret av Noodles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pføy......Simms....snobberi !! :P Snakker vi her om en ny Jan Thomas som vil sprade opp og ned på øra nedenfor apeberget på Borten/Losen i 2010 ??? :)

Jeg sier som gode gamle Olav Thon: Grønn HH regnjakke fra tidlig 90-tall til et par 100-lapper er mer enn bra nok ^_^ Denne i kombinasjon med en skikkelig vadebukse, og værforhold er av helt underordnet betydning

EDIT: Beklager til trådstarter for avsporing :wub:

:lol: Får fortsette avsporingen jeg da.

Greit å være snobbete, he he. Men bare hvis det funker. Jeg har brukt skikkelig regnjakke i mange år når det har regnet som verst. Oljejakke som vi kaller det som er potte tett. Men jeg synes regnjakker er så forbaska ukomfortabel å gå med. Får liksom ikke fisket ordentlig heller når jeg går med disse. For når man er ved elvebredden, da skal alt være perfekt, 100% funksjonabilitet (!) :P Og det er like greit å kjøpe en vadejakke som tåler de verste hagl/regnskurene, samtidig som man kan bruke samme jakka hele sommeren. Med eller uten fòr, de er gode og varme også. Og 3-lags Gore-Tex. Samtidig får man tredd ei god og varm hette over hodet, fòret den også. Hermetisk lukket så og si for horisontalt regn, som vi alltid har rett imot oss oppe i Gauldalen :D Altså, skal man holde kulden ute, må man i tillegg til regnjakke ha ei varm jakke under og da blir det for "boblete". Men det som er enda viktigere for meg, jakka må være svært funskjonabel mtp. at det er lett å åpne lommene. Ikke for mye snorer på kryss og tvers heller som bare krøller alt til. Og brystlommene på Simms er ikke svære poser som henger ut og irriterer :) Jeg trenger 2 TETTE innerlommer, 1 til lerka, og 1 til mobilen. Pluss 2 TETTE brystlommer til ass. mark- eller flueutstyr. Tenk deg Noddles i de verste stormene (a la juni 2009) så ringer mobilen, eller du vil varme deg på en hinkas !

Og du står i elva og fisker. Eller leter febrilsk under regnjakka for å finne ting og tang. Hvor er anglene, svirvlene, løkketau, tang, søkkesnøre, markfortom, flueesker, mobilen, lerka.............?

Nei, nå er jeg skitlei å gå med hæslige regnjakker eller å bli halvblaut i billige vadejakker. Men jeg hater å se proff ut, men her må jeg :D

Silver anno 2010 blir nok pustende vadebukse, og ny vadejakke. Skal gjerne se at jeg kun fisker med flue også :D

100% rævvafisker, deiiiilig !

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

..., og 1 til mobilen. Pluss 2 TETTE brystlommer til ass. mark- eller flueutstyr. Tenk deg Noddles i de verste stormene (a la juni 2009) så ringer mobilen, eller du vil varme deg på en hinkas !

Og du står i elva og fisker. Eller leter febrilsk under regnjakka for å finne ting og tang. Hvor er anglene, svirvlene, løkketau, tang, søkkesnøre, markfortom, flueesker, mobilen, lerka.............?

Oppriktig bekymret for deg nå, Tor......det insinueres vel ikke at det faktisk er med mobil ute i elva her vel ??? Dette blir bare verre og verre :P Og du som skrev at du hadde en spartansk og tilårskommen fluesnelle til snaue hundrelappen noen poster lenger opp, og så snakkes det om jåleri fra Simms til 3-4 høvdinger i neste åndedrag??

Diagnosen må bli posttraumatisk stresslidelse, noe som gjerne oppstår etter sesongslutt når de første sluddbygene pisker rundt hushjørnene :D

Endret av Noodles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny image, men de nye klærne blir nok raskt impregnert med konjakk, marksøl, lakseslim og lakseblod. Så den ramme og harske lukta vil nok fremdeles kjennes lang vei, til glede for hundrevis av innpåslitne veps, til forargelse for fiskere som kommer for nær :D Men den nye vadebuksa, tja. Jeg skal innrømme at jeg har fått en litt mere homseaktig gange når jeg bruker den. Nå kan det blåse og regne horisontalt ! Det er da de tøffe står i elva og koser seg, mens de andre sitter på land og fryser skakt ihjel :)

Har alltid sett på været som en stor utfordring, det er egentlig ekstremværet som hindrer en i å fiske. Og da er det som regel innmari bra bett også. Håper det blir enda kaldere i juni neste år, da skal jeg stå alene på toppen, midt på natta, og nyte edle dråper og kose meg som jeg alltid gjør :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ny image, men de nye klærne blir nok raskt impregnert med konjakk, marksøl, lakseslim og lakseblod. Så den ramme og harske lukta vil nok fremdeles kjennes lang vei, til glede for hundrevis av innpåslitne veps, til forargelse for fiskere som kommer for nær :D Men den nye vadebuksa, tja. Jeg skal innrømme at jeg har fått en litt mere homseaktig gange når jeg bruker den. Nå kan det blåse og regne horisontalt ! Det er da de tøffe står i elva og koser seg, mens de andre sitter på land og fryser skakt ihjel :D

Har alltid sett på været som en stor utfordring, det er egentlig ekstremværet som hindrer en i å fiske. Og da er det som regel innmari bra bett også. Håper det blir enda kaldere i juni neste år, da skal jeg stå alene på toppen, midt på natta, og nyte edle dråper og kose meg som jeg alltid gjør :lol:

Ha ha, som om æ skulle ha sagt det sjøl :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.