Gå til innhold
Fiskersiden

Klassifisering av fluestenger


BNH
 Share

Recommended Posts

<_< Det er ikke helt enkelt å anbefale for andre. Siden du spør slik du gjør regner jeg med at du ikke er spesielt erfaren i dette gamet.

Jeg ville anbefale en stang i ca 9 fot som passer til et WF5 snøre. Jeg vil anbefale å kjøpe en stang i ok kvalitet av ett anerkjent fabrikat. Det er lurt å sjekke på div nettsider. Du har mange aktuelle som er leverandører på fiskersiden.

SKitt fiske har jo hatt noen vedlig gode tilbud. Du har merker som Guideline, Loomis, orvis, hardy, Sage, Loop, Scierra, redington. Alle disse har bra stenger. Samt sikkert flere. Men jeg ville holdt meg til kjente merker. Skittfiske har bla denne Scierra HM3 9` #5 4-Delt til 999.- og det er en bra stang til en meget bra pris.

Det aller beste er å teste noen stenger, men det er vanskelig om du skal kjøpe rimelig eks på nettet. Men søk litt rundt på fiskersidens leverandører og se hva du finner av tilbud.

9 fot klasse 5 er ett bra allround alt. som også tåler en tur på fjellet og litt vind. Det er sto forskjell på stenger i dag og for 10 år siden og mer. Mye mere trøkk i materialene.

Det gjør at en gjerne går litt ned i klasse fra det en brukte i "gamledager".

Endret av potbelly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette noe tess? Guideline Pro Cast XP-E ørretsett Settet består av: Pro Cast XP 9'-#5 3-delt stang, Classic snelle, Force WFF, 20lbs/50yds backing samt instruksjons-dvd. til kr 1500,- hos XXL eller

Flott fluesett til ørretfiske. Settet består av FenwickEagle 9´ #5 3- delt stang, Eagle 56 snelle med backing og flytesnøre. Settet levers med Corduratube til kr 850,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre er Skittfiske utsolgt for LPXe 9' #5, de solgte den for 1795, dette er stanga som du bør satse på. Veldig lettkastet, fikk 6er i årets test i AoF og vant også Trout & Salmon sin store test i år.

Kan anbefale et Guideline 4Cast snøre til denne stanga, også testvinner fra Trout & Salmon og er heller ikke av de dyreste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Sikkert helt ok, men spørsmålet er hvor ivrig du er/blir. En litt mere "kvass stang" lever du mye lenger med. Og det finnes masse gode tilbud på sneller også. Samt mange kombo sett til bra priser som ikke er "rimlige nybegynner sett" . Selv om jeg ikke skal påstå at de du nevner er det. Jeg ville ikke valgt pakkeløsningen, men dette er smak og behag. En DVD kan du låne eller kjøpe, men gå på kurs og lær og kaste. Det er det beste rådet uansett hva du kjøper av stang. men det har selvfølgelig litt med hva pengepungen din har råd til også. men når jeg ser på meg selv så har jeg hatt gode stenger som ofte er noe dyrere i mange år i forhold tild et som ikke har vært bra.

Og da er nok mitt rgenestykke at det har blitt rimligere i lengden. Husk at noen av disse stengene i de litt dyrere segmentene har livstidsgaranti til første eier. Eller garanti opp til 25 år. Det er verdt noen kroner det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette noe tess? Guideline Pro Cast XP-E ørretsett Settet består av: Pro Cast XP 9'-#5 3-delt stang, Classic snelle, Force WFF, 20lbs/50yds backing samt instruksjons-dvd. til kr 1500,- hos XXL eller

Flott fluesett til ørretfiske. Settet består av FenwickEagle 9´ #5 3- delt stang, Eagle 56 snelle med backing og flytesnøre. Settet levers med Corduratube til kr 850,-

Have a pro cast #7 for seatrout and general coastal flyfishing... very happy with it, got it for around 750 kroner. It was multiple test winner a couple of years back in the budget categories. Slightly underclassified in my opinion... always a bit better with a slightly heavier line.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med denne til 2200,- Guideline AWM fluestang 9` kl5 3 delt

Guideline Igma fluesnelle 5/6 - Guideline 4Cast WF kl.5 - Backing

https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?showtopic=49667

Her har du en LPXe 9' #5, og fluesnøre tilsalgs innpå forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.