Gå til innhold
Fiskersiden

Torsk fra havneområdet Trondheim


Rigor Mortis
 Share

Recommended Posts

Jeg er på utkikk etter 25 torsk som skal være fanget i havneområdet rundt Trondheim by. Fiskene skal analyseres for miljøgifter m.m.

Er det noen der ute som vet av hotspots for småtorsk i str. 30 cm opp til 70 cm???

Av en eller annen grunn så er jeg ikke helt oppdatert på gode torskespotter rundt havna i Trondheim... :)

Foreløpig vurderes blindfiske med stingsilda grønn rygg 18grs...

.....dersom det er noen som får torsk i denne størrelsen i havneområdet framover, så for all del ikke slipp den ut, men gi den til meg!!

Tlf 92898175, jeg henter!

mvh Rigor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Notert.

...men blir ikke agn = en drøss med sypike, mikrohvitting og sei, pluss litt torsk, og stingsild = torsk og veldig lite bifangst?

Trolla og Lade tror jeg blir for langt borte H1rik...skal sjekke

Øk til en 40 grams stingsild, og forandre fargen til rød du så blir det torsk. Med den der mikrosluken på 18 gram blir det bare grønnsporing...

Samtidig hiver du uti noe med agn på en krok og søkke sak. Gjerne vanlig frossenreke fra Rema. Så blir det plenty med taregjedd, som du er ute etter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny 1,5 times økt før flo på søndag.

Dreams Go-Go bar lokaliteten leverer igjen, og 5 nye torsk ligger i fryseren.

Det blir endel merkelige blikk fra søndagsturgåerne og adelen som pusser på seilbåtene sine rundt Ravnkloa da.

På spørsmål om hva jeg holder på med så svarer jeg alltid blodseriøst at jeg har kjøpt meg så dyrt fiskeutstyr at jeg ikke har råd til middag.

Folket sier "jaha", nikker og går videre som noen digre spørsmålstegn. :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det har blitt et par turer til siden forrige oppdatering, og nå er antall torsk oppe 21 stk. Snart i mål!

Takk til Kay Arne og kompisen for torskene jeg fikk fra dere!

Det virker som om det har dabbet av litt på Dreamslokaliteten. Det er steindødt der nå, og vi har måttet gjøre noen taktiske forflytninger i Ravnkloaområdet for å få fisk.

Av bifangstarter foruten torsken så kan jeg nevne at knurr,micro- lyr, micro-sei, micro-hvitting og sjøstjerner biter villig på Jensensilda mi.

Stemningsbilder fra dagens sentrumsøkt, der en torsk på i underkant av 2 kilo drilles i "solsteiken"

92447_s.jpg

Sentrumsidyll

92448_s.jpg

Det tyter kutlinger på 5-10 cm ut av disse Ravnkloatorskene, så pilking med sildesluk langs båtbryggene er effektivt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir endel merkelige blikk fra søndagsturgåerne og adelen som pusser på seilbåtene sine rundt Ravnkloa da.

På spørsmål om hva jeg holder på med så svarer jeg alltid blodseriøst at jeg har kjøpt meg så dyrt fiskeutstyr at jeg ikke har råd til middag.

Folket sier "jaha", nikker og går videre som noen digre spørsmålstegn. ;)

Genialt:)

Hvor og hva jobber du med Rigor?

Hilsen en biologistudent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.