Gå til innhold
Fiskersiden

Har Thor vært i Danmark?


Helge S
 Share

Recommended Posts

Teipet 14 pytonslanger og 10 gekkoer til kroppen

Tollerne skjønte jo fort at mannen smuglet dyr, fordi hele mannen levde og var i konstant bevegelse, sier kontorsjefen.

Han sier at tollerne som gjorde beslaget var forskrekket etter funnet. Til sammen ble 14 kongepytoner, ti leopardalbino-gekkoer og en tarantell beslaglagt fra mannen, som var norsk statsborger og kom fra Vestlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortjenesten på 14 slanger og albino-gekkoene er relativt høy i forhold til boten

Det var selvsagt ikke meg - siden jeg har tillatelse til å hente dyr gjennom (og til) Haugaland Zoo.

Men, når det gjelder fortjenesten på disse dyrene, så tror jeg ikke den er høy gitt. Spesielt ikke på disse dyra, som pga at det er blitt veldig vanlige i Norge ikke er spesielt lette å omsette. Faktisk ikke sikker på om fotjenesten er større en bota vedkommende tosk får.

Når det gjelder plass, så jo - til og med jeg skulle fått plass til disse dyra på kroppen om jeg hadde vært dum nok til å forsøke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men på NGC/Animal Planet er snakk om dyr som blir smuglet fra f.eks Asia eller Afrika til Europa/USA over flere dager- og viltfangede dyr.

I dette tilfellet er det snakk om ett oppdrettsfanget dyr som blir fraktet på danskebåten.... Og, en slange tar -ingen- skade av å oppholde seg trangt noen timer, eller en dag. Og utav bildene på nrk.no så det ut som dyrene faktisk var pakket ganske så forsvarlig.

Uttal deg om ting du har greie på Remy, evt se forskjell på smugling av ett dyr fra Hirthals til Kristiansand og smugling av dyr fra Borneo til New York !

Men, at smugling av dyr mellom kontinenter er en uting, og ofte ikke bra for dyrene er vi vel alle enige i.

EDIT : vil få legge til at disse dyrene ikke ble fraktet på noen særlig annen måte enn jeg ville ha fraktet dem lovlig over grensen - forskjellen er vel at jeg ville lagt dem i en isoporeske med varmeelement. Tipper på kroppen er minst like bra - sett fra ett dyrevelferdsmessing synspunkt

Endret av ThorEH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men på NGC/Animal Planet er snakk om dyr som blir smuglet fra f.eks Asia eller Afrika til Europa/USA over flere dager- og viltfangede dyr.

I dette tilfellet er det snakk om ett oppdrettsfanget dyr som blir fraktet på danskebåten.... Og, en slange tar -ingen- skade av å oppholde seg trangt noen timer, eller en dag. Og utav bildene på nrk.no så det ut som dyrene faktisk var pakket ganske så forsvarlig.

Uttal deg om ting du har greie på Remy, evt se forskjell på smugling av ett dyr fra Hirthals til Kristiansand og smugling av dyr fra Borneo til New York !

Men, at smugling av dyr mellom kontinenter er en uting, og ofte ikke bra for dyrene er vi vel alle enige i.

Er ikke noe å ha peiling på eller ikke Thor, smugling av dyr er uetisk og til plage for dyrene med dødsfall som utgang så altfor ofte. At du ønsker å rose en smugler for forsvarlig pakking, så gjør du det. Jeg tar avstand til det uansett hvordan de er pakket eller transportert. Og det er lite forskjell på danmark til norge eller andre destinasjoner. Det er like forbannade uønsket og bedritent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg roser ikke smugleren for å smugle, men for at han (i motsetning til så mange andre) i det minste hadde gjort det forsvarlig - og ikke gjorde det på noen særlig forskjellige måte fra noen som ville gjort det på en lovlig måte (se min edit)

Og jo, det er en viss forskjell på ulovlig utførsel og smugling av viltfangede dyr i f.eks Asia og utførsel og smugling av fangeskapsoppdrettede dyr fra Danmark... om du ikke ser den, så vel. Da nytter det (som vanlig) ikke å diskutere med deg :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg roser ikke smugleren for å smugle, men for at han (i motsetning til så mange andre) i det minste hadde gjort det forsvarlig - og ikke gjorde det på noen særlig forskjellige måte fra noen som ville gjort det på en lovlig måte (se min edit)

Og jo, det er en viss forskjell på ulovlig utførsel og smugling av viltfangede dyr i f.eks Asia og utførsel og smugling av fangeskapsoppdrettede dyr fra Danmark... om du ikke ser den, så vel. Da nytter det (som vanlig) ikke å diskutere med deg :unsure:

Ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.