Gå til innhold
Fiskersiden

Største sei på 15 år?


Surfsmurf
 Share

Recommended Posts

Ble tatt en på 21 i Saltstrumen av noen estlendere når vi var der i september. Når vi kom i land var de i full gang med å skjære den til koteletter, ellers hadde jeg tatt noen bilder av den. Diger var den i hvertfall, og sjukt brei over ryggen. Tittet på utstyret de brukte, og tipper det var ganske hektisk i båten en stund.

Endret av cb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, her kommer faciten: Seien på bildet er fanget av en kompis som var på tur i Senjaområdet i Troms ultimo august d.å. Den ble veid til ganske nøyaktig 22 kg. Gjeldende sportsfikserekord (N-rek) på sei er vel

fremdeles den på 22,55 kg. fra Saltstraumen i 1995.

TIl deg Godtland: - ta en titt på bildene du la ut: http://www.fiskefeber.se/news.php?var=0408&id=040813.023151 og sammenlign med linken til bildet som jeg la ut i første innlegg i denne tråden. Fisken du viser til KAN ikke være over gjeldende N-rek med mindre den er pumpa full av kvikksølv etc..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, her kommer faciten: Seien på bildet er fanget av en kompis som var på tur i Senjaområdet i Troms ultimo august d.å. Den ble veid til ganske nøyaktig 22 kg. Gjeldende sportsfikserekord (N-rek) på sei er vel

fremdeles den på 22,55 kg. fra Saltstraumen i 1995.

TIl deg Godtland: - ta en titt på bildene du la ut: http://www.fiskefeber.se/news.php?var=0408&id=040813.023151 og sammenlign med linken til bildet som jeg la ut i første innlegg i denne tråden. Fisken du viser til KAN ikke være over gjeldende N-rek med mindre den er pumpa full av kvikksølv etc..

Er ikke jeg som har fanget eller veid fisken. Men hvis dere har målan lengde og omkrets på den dere fanget så kan dere jo jemføre med den fra Frøya. Og som sagt ulike måter og holde fisken på og forskjellige kameravinkler har utrolig mye og si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke jeg som har fanget eller veid fisken. Men hvis dere har målan lengde og omkrets på den dere fanget så kan dere jo jemføre med den fra Frøya. Og som sagt ulike måter og holde fisken på og forskjellige kameravinkler har utrolig mye og si.

Joda, du har helt rette i at bilder kan lyve, men tatt i betraktning at det er en guttunge på 14 år som holder opp fisken på det bildet som du referer til, kontra en kraftig kar på det jeg viser til, så må mitt øyemål revurderes sterkt hvis den du viser til er større... Men, men - hard facts er det best uansett. Hvorfor er ikke den du har lenka til blitt meldt inn som Norgesrekord da? - Jeg skal høre om gutta tok mål av den jeg la ut bilde på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er ikke den du har lenka til blitt meldt inn som Norgesrekord da? - Jeg skal høre om gutta tok mål av den jeg la ut bilde på.

Den var ikke "stor nok" til å bli ny NR. Må være over NR med en viss % (tror det er 1%) for at det skal være en ny NR, ellers regnes det som en tangering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.