Gå til innhold
Fiskersiden

Hvilke haspell til lett havfiske?


JohanM
 Share

Recommended Posts

Sitter og skal handle nytt havfiskesett, da lett havfiske på max dybder på 100 meter, men som regel under 50. Stanga er en Beastmaster AX Jigging 160-420 gram, og etterhvert kanskje den stanga som er hakket lettere. Til dette trenger jeg ei snelle.

Jeg har kikket en del rundt, og det er jo mye tilbud for tiden.

Først lurer jeg litt på om Shimano Sororro egner seg til denne typen fiske? Står den er spesialutviklet for sjøfiske, så da lurte jeg på om den er brukendes? Noen som har testet disse? Den var jo så rimelig nå, og budsjettet mitt er litt begrenset...

Så er det jo Shimano saragosa da. Detter er en snelle som sprenger mitt budsjett nå, men i værste fall kan jeg jo vente noen mnd med og kjøpe så jeg får spart opp til den... noen som har erfaring med denne?

Jeg har også kikket litt på Penn Slammer 560 Det er nok kanskje denne det blir om socorro'n ikke er brukenes...

Hva mener dere jeg bør velge? ønsker tips fra folk som har erfaring med noen av disse snellene eller andre hasspell sneller som egner seg bra som ikke koster så alt fpr mye, da helst rundt max 1500 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.