Gå til innhold
Fiskersiden

julegave


Millionas
 Share

Recommended Posts

Hei

Tenkte å ønske meg surf utstyr i julegave.

kjiker på to sett, og klarer ikke helt å bestemme meg.

Som regel er dyrere bedre kvalitet osv. tenkte at 1500 kr for et sett må være maks.

sett 1

Sett 2

Noen erfaringer? anbefalinger?

tenker egentli mest på snellene som følger med.

Vil ha "tunge" søkker, da de har en tendens til å flyge langt.

karpe stenger er ikke et alternativt.

Takk for gode tips og synspunkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tunge søkker går ikke lengre om ikke teknikken er der. Jeg kjøpte en sett i våres med haspel, etter å ha prøvd multi snelle så angrer jeg for valget.

Med en multi snelle er det mye lettere å kaste og du får dratt til mye mer.

Så jeg anbefaler en ambis på salg(ofte på salg) og en surfstang fra Campelen på Bryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er skeptisk til multi, da eg ikkje har prøvd det. Må evt prøvast før en legg ut fleire kroner på noko, som eg fryktar, kjem til å ende med vas,bannskap og korallrev for fisk..hehe Men dette er sikkert pga eg er uerfaren og uvitande.

Artig at du ga meg den linken Helge, sat akkurat og kjika på det. For vente og sjå om her kjem fleire tips.

Takk hittil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tunge søkker går ikke lengre om ikke teknikken er der. Jeg kjøpte en sett i våres med haspel, etter å ha prøvd multi snelle så angrer jeg for valget.

Med en multi snelle er det mye lettere å kaste og du får dratt til mye mer.

Så jeg anbefaler en ambis på salg og en surfstang fra Campelen på Bryggen eller som denne.

Bare skru magneten i bunn:-) null kråkereir

Endret av Roger N
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg ville lagt til 300,- og kjøpt dette settet: Shimano Beastmaster SURF/ Shimano Biomaster XTA 8000

Billig!!! kjøpte settet i april for over 2 laken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler det står lite info om produktene på baardsen sine sider. Transport lengd osv. Jada bare å google, men skal være unødvendig.

Satt en grense på ca 1500 fordi om det ikke blir brukt så mye har en ikke "tapt" så masse penger, men skal det brukes har en utstyr som holder. men kva er vel 300 kr til :)

takk takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler det står lite info om produktene på baardsen sine sider. Transport lengd osv. Jada bare å google, men skal være unødvendig.

Satt en grense på ca 1500 fordi om det ikke blir brukt så mye har en ikke "tapt" så masse penger, men skal det brukes har en utstyr som holder. men kva er vel 300 kr til :)

takk takk

Skal du ikke bruke det så mye hadde jeg gått for ei karpestang, uten teknikk kaster du helt sikkert mye lengre med den. Pluss at du har en robust meitestang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke Alivio stenger fra shimano ganske så tunge?

Jeg låner en Aliviostang av Balder om dagen, og den er veldig tung uten at jeg har mange referanser.

Jeg har kasta med surfstanga nevnt over, og et par andre jeg har testa innimellom.

Jeg kaster vesentlig lengre med karpestang, sikkert fordi jeg har dårlig teknikk men hvem har vel ikke det når du holder et monster på 4 meter med tykkelsen til en like høy bjørk i nederste leddet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en gammel teleskop laksestang som blir brukt som surfstang nå. 30-100 gram.

Funket fint å kaste 150 gr bly også.

Men operer mest på 100 gr.

Den er ganske tykk.

Føler at eg har en grei teknikk inne. Så blir nok surf utstyr med haspel.

å som brura sa; stort er godt..

Takk for tips og meininger hittil.

Og er du i området nordmøring, kan vi alltis ta en fiske tur. Har ingen gode plasser her som eg har funnet enda, men er stadig på leiting.

Men blir lite med tid når det snart er eksamen og ei lita som er litt umulig :)

Forresten, kor vikti er det med baitrunner funksjon på snellda på surf utstyr?

Nødvendig?

Eller bare en grei funksjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg ville lagt til 300,- og kjøpt dette settet: Shimano Beastmaster SURF/ Shimano Biomaster XTA 8000

Eg er enig med Helge. Mykje fordi eg har kjøpt dette settet sjølv... Har ikkje føtt testa stanga fullt ut enda, men har noko kjennskap til snella fra før og den har eg ikkje noko å utsette på! Stanga er ikkje særlig tung heller.

Om Baitrunner funksjonen er nødvendig kommer litt ann på kva fisk du er ute etter å fiske etter. Men det er jo klart ein kjekk funksjon å ha uansett.

Endret av Gogangfiskestang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.