Gå til innhold
Fiskersiden

Fiske i arendal


lasse e
 Share

Recommended Posts

Jeg er ikke så kjent her.Bor på saltrød er glad i og fiske men får bare små torsk, er det noen som har noen bra plasser som de kan dele med meg ???Har en 14fot båt, rolleyes.gif

Velkommen til klubben smile.gif Jeg råder deg på det sterkeste å melde deg inn i Torungen Havfiske klubb som 1. steg i å bli kjent her nede. Flotte og hyggelige medlemmer med masse kunnskap får du med på kjøpet.

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

utover mot møkkalasset er der noen gode plasser for Torsk, men det har vært lite stort å få de siste årene :(

Men rundt svartskjær og flatskjær, målen, bonden har det bitt litt hvertfall, men som sagt, ingenting stort...

I nærheten av Møkkalasset skal der være en grunne som visstnok skal være bra, det er ei grunne med sandbunn sies det, selv har jeg aldri lett etter den men.

Har du fått noe særlig SØ rundt Buøya i år da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja. jeg har hatt noen turer rundt der, men ikke i høst da. har fått ett pat stk, men ingen med str på, var ute med stanga der her en dag, da fulgte med en feit en inn til land, men den ville ikke bite. Den var ikke så stor, men den så fin å feit ut :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

personlig ville jeg heller gått for sjøørreten. hovekilen, sofienlund og buøya. flott å dorge rundt buøya forresten :)

men hvis du kun skall fiske torsk, ville jeg skyndet meg ned cirka rett under trommøybrua. tok en firekilos der for litt siden.

hvis du fisker ville jeg prøv en av disse: våles deciever(som runars bare med STF dubbing og zap a gap)

våles reke( som honeyshrimp meg slf, uten gummibein og meg pannehorn av ghostfibre eller EP fibre)

og en av mine favoritter: rosa/hvit jiggy

et annet tips ville være og kjøpe "sjøørret på sørlandet" dette er en bok som viser utrolig mange gode fiskeplasser. den får du kjøpt på jakt og friluft.

tight lines!! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble det kleint med sad.gif som vanlig tongue.gif

Skal se om jeg kan få meg en ny tur i dag... men vet ikke om jeg rekker det... men det frister fælt smile.gif

Mmmmmm, ja det frister med en sjøørrettur nå ja. Er det generelt "greit nok" å fiske i Arendal om vinteren? Jeg pleier å få en del utover våren, men jeg er jo bare der sporadisk (fruen er fra Arendal)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmmmm, ja det frister med en sjøørrettur nå ja. Er det generelt "greit nok" å fiske i Arendal om vinteren? Jeg pleier å få en del utover våren, men jeg er jo bare der sporadisk (fruen er fra Arendal)

sjøørretfiske er supert her om vinteren!!

gå helt inners i sømskilen ved hasla i grimstad. gå ut mot den røde hytte på den ene holmen og fisk nerme land. når de største tar kan du se ryggfinna bryte vannet !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Det sies at der er kveite på utsiden av tromøya ja, men om det bare er tull eller sant vet jeg ikke, men har hørt om ett par som skal ha blitt tatt ved østre-enden. Når man tar ut tromøysund og holder høyre, utafor svartskjær og flatskjær.

Hart hørt om 2 som er tatt på stang, og hørt en del si de har fått på bakkeline tidligere.

Som sagt, om dette stemmer skal jeg ikke si 100% siden jeg ikke har sett det med egne øyne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er noen småkveiter tatt på utsiden de siste åra. Trålerene får jo noe stort innimellom, men her sør er ikke de beste plassene.

Ut fra Alvekilen på utsiden av Tromøya er det tatt noen små eksmplarer de siste åra på stang. Ingen av disse er over 5 kg.

Men man vet aldri. Tar du en kjangs på storfisk og ligger lenge nok på dypet????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.