Gå til innhold
Fiskersiden

LOMRE - Havengel, Karleif, Kjetil L, jansenh


jansenh
 Share

Recommended Posts

Vi hadde en flott dag ved byfjorden! Målet for turen var Lomre over kiloen. Og plassen innfridde. Jeg har tatt ett flertall lomrer her de siste årene, men aldrig større enn 450 gram,

Jeg fikk den første lomra rett etter laveste lavvann. Den var på 1350 gram og 900 gram over tidligere pers! Like etter fikk Geir Arne (Havengel) flere Lomre på 1250, 1100, 800 og 700 (?). Jepp, han fikk 4 stykker! Lomrene var aktive timen etter lavvann, mellom 14.30 og 16.00. Vi satt til 20.00 uten flere lomrer. I tillegg en neve sandflyndrer og torsk.

Og steinbit! Karleif trakk en flott steinbit på 2300. Havengel fikk ett par mindre, under kiloen.

Kjetil L var også tilstede. Han slet noe med fangststatistikken idag, men kommer garrantert sterkt tilbake ... [ :D ] En pen torsk ble ett någet magert resultat.

Totalt for dagen ble altså 5 Lomre hvor 3 var over kiloen, 3 steinbit, ett antal torsk og sandflyndrer.

TACKLE: Jeg fisket glidende med bom. Fortom 15lbs og krok str 2 langskaftet Varivas Saltwater Champ. Enkle attraktorer, gule perler og blank spinner blad. Havengel hadde ett lignende opplegg, men en mindre krok, str 6 (?). Han hadde også feeder på sine tackle.

undertegnede med Lomre på 1350 gram

lomre_1350.jpg

Geir Arne (Havengel) med Lomre på 1250 gram

Lomre_GeirHelge.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg var bare tilstedet, men at Henning glemte at jeg serverte skolebolle og skillingsboller er intet mindre enn skandale!! :D

Jeg var en time for seint ute for lomre raidet.

Håper å ta dette igjen ved en annen anledning.

Ellers var det intressant å se og lære av folk som virkelig kan fiske!!

Dere får ha lykke til med påskefiskingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Karl Inge S

. . . . . . . dette må være bortimot årets flatfisketur sålangt!

Jepp! [ :D ] . . . . sålangt. Uten tvil! Spesiellt for Geir Arne. Ikke bare var fisken stor, men han tok flere stykker. Bortglemt var all folkeskikk om beskjedenhet som gjest. Han simpelthen bare tok for seg! Ett imponerende stykke fisketur.

Men, nye turer, nye fisker. Tunge er mål for satsing i april / mai. Har ett rykte og en teori som må prøves ut. Yrkesfiskere tar tunge i området med jevne mellomrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Jørgen

Er tunge det som kalles "skosåle"? Fikk nemlig også et tips av en yrkesfisker om et område med "skosåler".

Er slett ikke sikker. Her borte dukker også begrepet "skolest" opp. Jeg tipper disse begrepene brukes noe tilfeldig om flate fisker som er avlange i formen. Lomre, tunge etc....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker Henning for utmerket guiding, og Karleif og Kjetil for en fantastisk fisketur! Trodede ikke mine egne øyne da jeg så lomra som Henning hadde tatt før jeg kom. Etter andre nedslipp og en fin sandflyndre beit det på en lomre på 1100 gram på mitt takkel. Turen var reddet for min del. Da jeg også tok en lomre på 800 g og toppet det hele med en på 1250 g, ble det en tur som jeg ikke hadde kunnet forvente i min villeste fantasi.

Vi tok i tillegg en god del flotte sansflyndrer, mange over 500 g. På toppen av det hele ble det en ny art på meg, steinbit.

Brukte reke og blåskjell som agn, og i tillegg til feeder med ditto på fortommen senket jeg ned en stor fuglematefeeder som var fylt av godsaker. Aktivt fiske, dvs å ofte flytte på agnet og dunke feederen i bunnen ga gode resultater, og det va ikke langt mellom hver fisk.

Tok noen bilder som jeg legger ut når je er kommet hjem.

(Beklager evt. skrivefeil og rot, skriver med et kabeltv-surfegrej)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter lomresuksessen i går for visse andre[ B) ] gjorde eg et nytt forsøk i dag. Jovist var lomra der i dag også, men i litt mindre format enn i går. Største i dag var på 930 gram.

4 lomrer, 1 steinbit (1540 gram), store mengder sandflyndre (største 510 gram) og en gjeng med småtorsk var resultatet av et par timers fiske.[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Karleif

4 lomrer, 1 steinbit (1540 gram), store mengder sandflyndre (største 510 gram) og en gjeng med småtorsk var resultatet av et par timers fiske.[ :) ]

Grattulerer med ny art! Rydda du brygga pent etter deg? [ B) ] Og var Dubai-fiskern der idag også og hjalp deg med å sløye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.