Gå til innhold
Fiskersiden

Flat fisk, straumen - Inderøy


Trønderflua
 Share

Recommended Posts

Hei!

Jeg vet at det skal være veldig mye fin rødspette i straumen, da spesielt på borgenfjord siden, men etter x antall turer med 0 flate

tror jeg nå at det er på tide å krype til korset å spørre om litt hjelp. Det er ikke det at jeg plages med å få rødspette...vet flere plasser på inderøy de finnes i bøtter og spann. Men på disse plassene ligger vel snittet rund 100g eller mindre. :D

Så spørsmålet er om jeg egentlig er på riktig plass (mener jeg er det).

Det fiskes stort sett fra spissen på odden bak "industriområdet", og langs fjæra til høyre i retning Røra.

Tackle messig har vi prøvd det meste, uten å få noe annet en o-torsk og småsei. Av agn har vi brukt reker, sild, sei, makrell og kombinasjoner av disse.

Har lenge tenkt å prøve blåskjell, men husker aldri å plukke når det er fjære. :s

Noen som har noen tips til hva vi gjør galt her? :)

Er snakk om relativt mange turer, å så vanlig som spetta er i borgenfjorden vil jeg tro vi burde ha fått iaf 1 lita flyndre. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest den der ja. Er i samme området som vi fisker. :D

Hvis du rotar litt rundt under steinar i fjøra bak industriområdet kan du finne børstemark. :P Aller best fiske umiddelbart før og etter straumskifte, og å flytt agnet ein halvmeter kvart minutt.

Får prøve litt mer aktivt fiske kanskje ja...har blitt mye kast og vent. :)

Endret av Trønderflua
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.