Gå til innhold
Fiskersiden

Nytt isbor - UR Rantanen 205mm


kjs
 Share

Recommended Posts

OK, innser at jeg må få gjort alvor av å kjøpe meg nytt isbor før sesongen begynner for alvor - hvem har UR Rantanen 205mm billigst nå? Og ideelt sett på lager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tenkt å fiske på isen i vinter, Karl Johan? :)

Sist jeg kjøpte meg bor, så pruta jeg en god pris hos Gero.

Målet er litt mer isfiske enn i fjor ihvertfall ;) Har rydda bort meiteutstyret og funnet frem isfiskeutstyret nå. Har et godt 100mm-bor (UR seff), og så langt har jeg greid meg med å borre triple eller kvadruple hull når jeg er ute etter noe større enn sik, men i lengda blir det jo litt upraktisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målet er litt mer isfiske enn i fjor ihvertfall ;) Har rydda bort meiteutstyret og funnet frem isfiskeutstyret nå. Har et godt 100mm-bor (UR seff), og så langt har jeg greid meg med å borre triple eller kvadruple hull når jeg er ute etter noe større enn sik, men i lengda blir det jo litt upraktisk...

Løper man rundt med 205 hele vinteren kan man si opp avtalen med helsestudioet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler Leirud, kjøpte samme bor i fjor og det sto på trappa 2 dager etter at jeg bestillte det.

Har ikke opplevd kjappere leveringstid :)

Jan har som regel alt på lager. samt den råeste lev tid. kjøpte netopp ny Samson vekt der og den var i postkassa samme dagen som den blei sendt ifra han ;);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke bæringen, men borringen det er snakk om. Hvis man skal bygge kropp tar man med seg et sløvt 200mm mora ut på isen og borrer 30 hull :P

Jepp ;)

Sure armer er noe man får etter litt serieboring med 205 på litt tykkere is.

Prrismessig tror jeg man ikke skal tro man får ur 205 til under 1500.

Noen som vet om borkoppen er like dårlig på disse borrene?

Alltid med et visst ubehag jeg setter på den gule greia på borkrona.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den koppen er helt bedriten. Jeg er sikkert ikke den eneste som har fossblødd på isen etter å ha prøvd å sette på den etter å ha hatt pølsene noen timer ute i kulda.

Utrolig at ingen har laget til noe i lerret eller plast som er litt større og kanskje mulig å sette på uten å risikere å skjære av seg opptil flere fingre. Noe for dere i teamet bak "The Vulcan" kanskje...? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.