Gå til innhold
Fiskersiden

Tragikomisk impulstur til Skogseidvatnet


Hunter
 Share

Recommended Posts

Jeg og en kompis bestemte oss for å ta en tur til Skogseidvatnet i dag tidlig.

Vi dro optimistisk innover, kjørte innom et par plasser der vi visste dt var mulig å få leie båt. Resultatet var enten ingen hjemme, båt utleid osv.

Ringerunde/SMS til Remy, Espen Ø og Thor EH uten at vi fikk fatt i båt.

Så fikk vi kontakt med en kar som fortalte hvor vi kunne få leie båt. Full fart inn i bilen og kjørte til Aspeneset. (Dere som har leid båt av Mr. Skogseid vet hvor der er). Banket på, ingen reaksjon. Men vi ble fortalt at gubben sjeldent var lenge borte så om vi var litt tålmodig så kom han sikkert snart.

Vi dro og kjøpte fiskekort for vi tenkte vi kunne fiske litt i en vik som så innbydende ut. Så vi kjørte tilbake til Aspeneset og fant frem stenger og begynte å fiske. Etter en liten stund kom en taxi forbi, og ut hoppet en hysterisk mann og overfalte oss verbalt. Det var gubben vi hadde ventet på for å leie båt og høre priser på noen hytter han hadde. Før vi fikk sagt noe som helst ble vi overhøvlet. "Jada, byfolk tar seg til rette", " og dra til ****** herfra" osv. Vi prøvde etter beste evne å forklare hvorfor vi var der og at kort og alt var i orden og forklarte at vi sto der og ventet på ham slik at vi kunne få leiet en båt og samtidig sjekket prisene på hyttene han hadde.

Fyren ble bare mer og mer hysterisk og vi fant det derfor best å bare stikke derfra.

Så vi dro til Henangervatnet og prøvde oss der. Ikke et napp. Så tok vi turen til Eikelandsosen for å prøve der. Null napp.

Og for å gjøre historien enda mer tragisk (for mitt vedkommende) så mistet jeg en ørret på godt over kiloet i viken mens vi ventet på den hysteriske gubben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.