Gå til innhold
Fiskersiden

Sorry at jeg maser - "Service av haspelsneller?"


Jørgen
 Share

Recommended Posts

Problemet er vel Jørgen, at det forskjellige produsenter har forskjellige referanser mht. smørepunkter/midler. Hvis fiskersiden.no skulle gå ut med anbefalinger som går på tvers av hva produsentene anbefaler så får man en slik guffen affære med reklamasjoner/garanti etc. Eneste som kan svare skikkelig er på forumet er Henning (Laksefiskerern) når det gjelder de produktene som er i hans portefølje. Der er han som Freias Melkesjokolade: INGEN OVER, INGEN VED SIDEN !!![ :) ][ :P ]

Mulig Remy / Espen burde kontakte Elbe / Bios etc vedr dette??

Uansett får du prima service på snella di, hvis du leverer'n inn til Geir på Gero (Lillestrøm) Da kan du også stikke innom meg på kaffe hvis du tar det på lørdag morra [ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har full forstålese for det Øistein, har vel egentlig ikke tenkt på det på den måten før nå. Problemet mitt er at jeg så veldig gjerne skulle kunne pleie min kjære Baitrunner-sneller på en skikkelig måte, slik at jeg har dem i mange år. Føler vel at jeg ikke får tatt skikkelig vare på dem nå, derfor ønsker jeg meg en helt generell og enkel gjennomgang av hva man selv kan gjøre for å ta vare på utstyret. Det blir liksom litt blodfattig å bare skylle de i ferskvann etter tur, kunne tenkt meg å kline på litt olje og fett innimellom også.

Geir på Gero kjører service sier du, hva tar han pr. snelle? Blir fort penger når man skal ha service på 6-7 sneller.

Kaffe ja, hvorfor ikke... [ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske at Trym betalte 85. for sevice på Baitrunner'n sin. Geir tar ikke betalt for å sende snellene til service, så vidt jeg veit[ :) ] Hvis du tar turen innom Gero på Lillestrøm, så spanderer jeg kaffe hjemme hos meg + en ørliten guiding etter gjedda utover elva, Jørgen![ :P ]

Og neida, jeg jobber icke hos Gero, veit bare at jeg alltid får SUPER service både hos Geir og PC på Skårer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra påsketur (og med det er det mye å lese her inne -mere enn i Vg faktisk og mye mere interessant)..[ :) ]

Smøremidler til ei snelle funker som regel for ei annen snelle.

Angående artiklen om service på ei haspelsnelle ligger dette hos ett av våre medlemmer og Espen. De skulle i felleskap lage en artikkel som tok for seg service på en Shimano-snelle, som mange av fiskersiden bruker, men Espen er veldig opptatt om dagen med de nye sidene og prioriterer disse... men det kommer, det kommer!

Så får dere heller smøre dere med sololje eller snellefett og pleie tålmodigheten så lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.