Gå til innhold
Fiskersiden

Kun et objektiv med på tur


ArildH
 Share

Recommended Posts

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

På turen dukker det opp noen pølsespisende unger, og noen kyr litt utpå et jorde må bare avbildes. Eggene i fuglekassen må man ha bilde av,

før man på veien hjem ønsker å ta et landskapsbilde fra et sted med god utsikt.

Det var vel dette som var spørsmålet.

Jeg er enig i at 18-200 mm objektivet er lyssvakt, men som sagt, som allround funker dette greit. Prøv å ta et ålreit bilde av en ku langt utpå en åker med f. eks 28mm brennvidde. Du får mye åker og lite ku.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Som vanlig får du det du betaler for,....så enkelt er det samme hva du skal betale for."

Det er nok slik ja, men poenget er vel trenger man betale for det beste hvis man ikke har behov for det ? :-)

Absolutt ikke, hvertfall ikke for min egen del :) Er så amatør at jeg trenger ikke noe topp foto utstyr, men greit og vite hva man absolutt bør styre unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På turen dukker det opp noen pølsespisende unger, og noen kyr litt utpå et jorde må bare avbildes. Eggene i fuglekassen må man ha bilde av,

før man på veien hjem ønsker å ta et landskapsbilde fra et sted med god utsikt.

Det var vel dette som var spørsmålet.

Jeg er enig i at 18-200 mm objektivet er lyssvakt, men som sagt, som allround funker dette greit. Prøv å ta et ålreit bilde av en ku langt utpå en åker med f. eks 28mm brennvidde. Du får mye åker og lite ku.

Tips: Gå lengre ut på åkeren... Beina er nesten det beste fotoutstyret man har....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt tips. Eller bare drit i å ta bilde av den jævla kua. Kubilder blir ikke artige før du kommer kloss på med vidvinkel.

:rolleyes:

Uten at jeg har erfaring med dette objektivet tror jeg valget ville landet på en Canon EF 24-105 f/4 L IS USM med 1,4X converter og Canon nærlinse....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.