Gå til innhold
Fiskersiden

"Rovfisker" i akersvannet


Jørgen
 Share

Recommended Posts

Ståle G fra forumet og medlem i klubben "Rovfiskerne" var en tur i Vestfold og jeg tok på meg oppdraget som guide for dagen. Desverre var det såpass mye vind at vi lot båten ligge og rigget oss opp på land. Fiske fra land i akersvannet har jeg liten erfaring med så det ble mer eller mindre rent sjansespill. Men en ny art skulle det bli på rovfiskeren, her er ståle med sin første sørv....hørte jeg 57 arter Karl Inge?

22062004101413J573L6g2Erml.jpg?64

Litt senere hørte vi et kjempeutras fra nappvarsleren til Ståle og jeg øynet håpet om å sende Ståle hjem med ny pers på Gjørs. Etter et langt utras bestemte Ståle seg for å sette tilslaget, klinte til, og borte var fisken.. Synd at den ikke satt for utraset minnet veldig om gjørs. Sånn er livet. Ståle rigget seg til med ferskt agn og det gikk ikke lange tiden før det hylte i nappvarsleren igjen. Tilslaget ble satt og endelig satt den. Her kjører Ståle fisken før vi vet hva som befant seg i den andre enden...

22062004102528d3iF8QV255R5.jpg?90

Denne gangen ble det gjedde en gjedde på ca 2 kg, vi satt den kjapt ut igjen så no bilde ble ikke tatt.

For å gjøre en lang hisorie kort, det ble ikke noe gjørs på Rovfiskeren. Ståle fikk et par utslag til på nappvarsleren, men fisken slapp agnet igjen. Ny pers på abbor ble det derimot, vi anslo vekten til litt mindre enn en snusboks, skal vi si ca 35 gram...

22062004101413gM2xhCM4odro.jpg?83

For min egen del ble det masse sørv og fint lite annet. Vil takke for en meget hyggelig tur Ståle, og håper at Akersvannet kan friste deg igjen senere, da forhåpentligvis i båt og med større fangst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat: Er det bare meg eller vitner bildene om slapp bris??

Vel, det blåste! Helt på slutten (23.30-00.00) løyet det rimelig bra. Vi hadde nok overlevd ute på pytten også, men landfiske er mer cozy på sånne dager og båtene stinka virkelig.

Men ja, det var en fin tur og Jørgen er en trivelig kar. Gjedde på 2kg, en ny art og en sørgelig pers er jo bra utelling det!

Vi får krysse fiskestenger igjen en dag, Jørgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.