Gå til innhold
Fiskersiden

Nok en wobblerauksjon, alt håndlaget - avsluttes søndag 28.02. kl. 22.00


PerH
 Share

Recommended Posts

Ny auksjon der det burde finnes noen virkelige godbiter. Plukket med vilje ut litt annerledes farger enn det vi etter hvert har blitt vante til her inne, wobblere kommer jo i alle sjatteringer fra duse jordfarger til fluoriserende sjokkfarger. Hvorfor ikke eksperimentere litt?

Alt er nytt og ubrukt.

Alle wobblere har startpris kr. 100,-

Minste budøkning kr. 10,-

Porto og bobleplast på kr. 10,- tilkommer hver forsendelse.

1-3: Ura-Lilli 65 mm

En av Finlands mestfangende wobblermodeller i rett størrelse til all-round fiske. Utrolig justerbare – rett og slett ypperste klasse. Bildene er tatt i litt forskjellige vinkler, kun den røde er rett fra siden slik at de innfreste rillene kommer til sin rett. Alle utstyrt med Kamasan NK 62 kroker.

1.

99341_s.jpg

2.

99342_s.jpg

3.

99343_s.jpg

4. LJ 75 mm

Stødig wobbler for partier med litt fart. Kroker er Kamasan NK 62.

99344_s.jpg

5. Fox 90 mm

Litt vond wobbler av å få tak i. Har lokal "heltestatus" i Tana og oppnår alltid gode priser på auksjoner i Finland. Dette er en litt større og ørlite tyngre "Köpötti" spesialutgave, av et lite parti kjerav fikk tak i tidligere i vinter. Men også FS-brukerne skal få tilbud om en av disse, så her er Foxen. Definitivt en godbit!

99346_s.jpg

6. Siro 72 mm

Rett og slett en meget god wobbler – lett justerbar til alle typer svømmestiler fra hurtige "iron nail" kicks til større, ville søk!

99347_s.jpg

7. Turdus 75 mm

Meget spesielt lakkert, feilfri Turdus i friske farger. Denne finner du ikke i utvalget av standard modeller. Duger f. eks. i klare eller lett fargede breelver der man fisker etter både laks og sjøørret. Sterke Eagle Claw kroker, men skift splittringene i kobber som mest er til pynt..!

99348_s.jpg

8. Armas 65 mm

Gode, meget solide wobblere av abachitre. Oransje bukstripe. Alt er "superstrong", disse er bygget for harde tak. Flatt fotolys gjorde at gullrutene på sida mistet all sin glød, men de er der!

99350_s.jpg

9. Hololan uistin 70 mm

Artig lakkert sak fra småskalaprodusent som lager nokså få, men gode og lett justerbare wobblere som svømmer klokkerent. Kroker er Kamasan NK 62.

99351_s.jpg

10. Lepard 75 mm

Nydelig lakkarbeid i nokså spesiell fargekombinasjon. God silhuett, høy og bred i forkroppen. Disse har jeg ikke testet i elv, har ikke en gang fått satt på kroker. Men de andre Lepard-modellene mine er alle gode, lett justerbare wobblere.

99353_s.jpg

Happy hunt! smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Lilli: Nix bud! blink.gif

2. Lilli: Nidelva kr. 270,-

3. Lilli: Nix bud! huh.gif

4. LJ: Glenners kr. 100,-

5. Fox: Olsen77 kr. 150,-

6. Siro: abu kr. 200,-

7. Turdus: Nidelvfisker kr. 110,-

8. Armas: Nidelvfisker kr. 160,-

9. Hololan: abu kr. 200,-

10. Lepard: Nix bud på kuleste fargen i hele auksjonen??? ohmy.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Full fart frem mot slutten. Tror det går litt fort i svingene, kjerav kjøpte faktisk tilbake en av de Fox'ene han selv hadde kjøpt til meg. Var det med vilje eller glapp du på tastaturet? Får legge ved en av dem du ikke har fra før som kompensasjon! abu og Fishermen bød begge kr 230 for Siroen, men abu var først og får derfor tilslaget.

Murto-mannens tuneguide står nå å lese i wobblertråden. Skriv den ut og eksperimenter i elva, så lærer du deg wobblerne å kjenne. Forskjellen på laks på land eller ikke ligger ofte i en godt justert wobbler. Lilli og Siro er ekstremt lettjusterte og responderer på bare ørlite manipulering, så de er gode kandidater for å lære seg triksene på. Men vær netthendt, særlig hvis du går løs på leppebøying. Varm opp i varmt vann, eller kaffe, og bøy litt i gangen.

Nå vel, slik ble situasjonen til slutt:

1. Lilli: Fishermen kr. 260,-

2. Lilli: kjerav kr. 320,-

3. Lilli: Fishermen kr 200,-

4. LJ: abu kr. 200,-

5. Fox: kjerav kr. 300,-

6. Siro: abu kr. 230,-

7. Turdus: Fishermen kr. 180,-

8. Armas: kjerav kr. 200,-

9. Hololan: abu kr. 230,-

10. Lepard: kjerav kr. 250,-

Mitt kontonr. er fremdeles 4700 0843020. Legg til kr 10 i porto og bobleplast på totalsum, så sender jeg når penga ryr inn!

Takk til alle budgivere!

smile.gif

Endret av PerH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Full fart frem mot slutten. Tror det går litt fort i svingene, kjerav kjøpte faktisk tilbake en av de Fox'ene han selv hadde kjøpt til meg. Var det med vilje eller glapp du på tastaturet? Får legge ved en av dem du ikke har fra før som kompensasjon! abu og Fishermen bød begge kr 230 for Siroen, men abu var først og får derfor tilslaget.

Murto-mannens tuneguide står nå å lese i wobblertråden. Skriv den ut og eksperimenter i elva, så lærer du deg wobblerne å kjenne. Forskjellen på laks på land eller ikke ligger ofte i en godt justert wobbler. Lilli og Siro er ekstremt lettjusterte og responderer på bare ørlite manipulering, så de er gode kandidater for å lære seg triksene på. Men vær netthendt, særlig hvis du går løs på leppebøying. Varm opp i varmt vann, eller kaffe, og bøy litt i gangen.

Nå vel, slik ble situasjonen til slutt:

1. Lilli: Fishermen kr. 260,-

2. Lilli: kjerav kr. 320,-

3. Lilli: Fishermen kr 200,-

4. LJ: Olsen77 kr. 120,-

5. Fox: kjerav kr. 300,-

6. Siro: abu kr. 230,-

7. Turdus: Fishermen kr. 180,-

8. Armas: kjerav kr. 200,-

9. Hololan: abu kr. 230,-

10. Lepard: kjerav kr. 250,-

Mitt kontonr. er fremdeles 4700 0843020. Legg til kr 10 i porto og bobleplast på totalsum, så sender jeg når penga ryr inn!

Takk til alle budgivere!

smile.gif

Gikk litt fort, hadde gjester og måtte bare hive inn et skambud fordi jeg kunne ikke bli sittende ved PC'en . Derfor kom og Køpøttien med selv om det ikke var meningen. Hvis noen vil ha den skal den gå videre til samme pris!!!

Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.