Gå til innhold
Fiskersiden

NYE trolling stenger..


hansi_199
 Share

Recommended Posts

driver og skal kjøpe meg nye trolling stenger.. var og kjøpte meg 10stk nye daiwa sg 47lcx.. men sitter og vurderer stenger! jeg fisker i mjøsa,venern, får deet meste,, liker og ha en esktremt følsom stang. har brukt daiwa megaforce.. og det har vært en bra steng.. men nye skal kjøpes.. og kravet er at det skal være like moro og ta en 2 kg ørret som en 6kg ørret.. så hva bør jeg kjøpe??

vurderer sterkt og kjøpe stenger fra usa da jeg sparer mye penger på det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjønner hva du mener med skal være moro da... tenkte litt på shimano talon kokanee, eller daiwa htg.. men vil kjenre ha 8.6tom stang da det er litt mere aksjon i en 8,6 en 7... er det noen som har prøvd noen av di americanske utgavene? sparte jo over 15000tusen kr på og kjøpe 10 noe daiwa lcx sneller der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abu Workhorse 8' og Shimano Catana AX Downriger 8' er idelle stenger til Mjøsa. Forstår ikke hvorfor du vil ha lenger stenger. Greit med ei stang hvor det er enkelt å nå toppen hvis snøre har surret seg rundt eller det er noe annet som må fikses.

Disse stengene har dyb aksjon og er forholdsvis like, Workhorse er en liten tanke stivere. Jeg bruker Workhorse og det er gøy i fighte fisken uansett om den er 2 eller 7kg. Har tatt flere fisk på Catanastengene til en kamerat. Han har både Workhorse og Catana, jeg kjenner knapt forskjell på stengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig foretrekker 8,6' stenger, men fler og fler sverger til 7''.

Catana stengene har jeg noen av, men de imponerer meg ikke, og står derfor på et kott...

Gidder ikke skrive hva favorittstengene er, for det blir en laaaaaang diskusjon :) *mumler noe om mora, døttre, begge deler osv osv*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel. greys sin som er din drømme stang?.. tekte og kjøpte stenger fra usa jeg da.. da jeg få mye dyrer stenger til en bedre pris:-) noe som veit hvem stang fra usa jeg bør kjøpe da? dem heter litt annet der.. men hva er forskjelen på en stang fra usa og stang fra europa? er det mere aksjon i våres eller di americanske?

Endret av hansi_199
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke behov for noen bedre stang enn Workhorsen. Kjøper du stang i fra USA kan du ende opp med ei stang du ikke er fornøyd med.

Vet an noen har kjøpt Daiwa Heartland i fra USA og er fornøyd, Shakesphere Ugly stick er også bra saker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinnacle stengene fra fullpott.no er og knallgode stenger. Skal være noe av det samme som Ugly Stick, men lurer på om lengden ikke er 8.6'

Pen pris på de og, ellers har de Okuma 7' som er gode og til en pen pris. Har selv kjørt pen Vänernlaks på disse og det funker som f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et tips fra Sverige:

Ugly Stik 7 fot 12-25 lb perfekt i Mjøsa og i V-sjøene. Veldig mange Svensker kjør med disse stengene og lovpriser dei. Jeg selv har brukt slike og planlegger å kjøpe meg et sett.

Shakespeare Ugly Stik Tiger

Då får dem ikke rimeligere i USA enn her i Scandinavia..... :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.