Gå til innhold
Fiskersiden

Trenger ny stang til nykjøpt snelle


Brutus
 Share

Recommended Posts

Kenzaki i den aktuelle pundklassen eller Greys Siege 24lbs. Powerjiggeren og Beastmasteren er ikke dårlige stenger, men ligger noen hakk bak de to førstnevnte. Greysstanga har endel mer rygg enn Kenzakien, og kan kanskje føles litt stiv, men er svært smidig og grisegod å kjøre fisk på. Kenzakien har dyp aksjon, er lett og fin og er slett ikke feil å kjøre fisk på den heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når og hvor trenger du en kilo med bly??

Ville sett på Lawson sin serie. Powerjigger o.l.

Du kan jo se på stengene mine en dag. Selv har jeg aldri hatt særlig behov for ei stang som takler kiloslodd

Halvkilo holder de fleste steder, og om du må høyere takler Powerjiggern det fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når og hvor trenger du en kilo med bly??

Ville sett på Lawson sin serie. Powerjigger o.l.

Du kan jo se på stengene mine en dag. Selv har jeg aldri hatt særlig behov for ei stang som takler kiloslodd

Halvkilo holder de fleste steder, og om du må høyere takler Powerjiggern det fint.

Me bruker ofte opp mot 1,5kg søkker så det er ikkje så uvanlig. Hvis ein dregger opp på 300+ meters djup og straumen går med 3-4 knops fart treng ein over kiloen for å holde botn.

Powerjiggeren og beastmaster 30-50 takler dette og det gjer sikkert antares 30-50 også. Ei 20-30 stang blir nok for veik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag brukte tiger inlinern på Nautnes treffet med 15-40lbs tuppen. Gikk mest i driftfiske på ~100m med 500g bly.

+ Synes den hade bra nappindikasjon

+ nydelig rygg.

- Kan ikke ha topshot som sveives inn på snella (men dette gjelder sikkert alle inliner'e)

- Den wiren man bruker for at tre gjenom sena med synes eg var knotete (beastmaster innlinern var virker litt enklere)

~8' fot på dom to lengste tupperne er i lengste laget.

~Hele pakken er ikke akkurat liten vs f.ex kenzakien som deles på midten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt meg ei ny snelle, en AVET JX 6/3 2 speed. Hva er en passende stang til denne snella. Ser for meg en stang i 20-30lbs klassen.

Vurderer Daiwa Kenzaki. Noen andre forslag. Hva med Greys stenger?

Mye gode forslag her på flotte stenger.

Men må henge meg på JohanM anng velge Tica Tiger Inliner.

Får 3 stenger som dekker alle pund klasser fra 75 g til opp mot kiloet for dypvannsfiske.

Annen grunn er at det er jeg som har utviklet stanga og vet hva den/de er gode for. Disse er testet av meg i 2 år før vi fikk dem produsert. Og jeg har ikke vært snill med dem.

Eneste minus om jeg må si er at når gardestokken kryper under 3-4 minus så kan det fryse i tuppen på dem.

men aksjons messig er det få stenger jeg vet om som kan måles( min meningda :hailfs:)

Se stengene på "sandsfjorden i Ryfylket under Havfiske. Der har du bilde av dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag brukte tiger inlinern på Nautnes treffet med 15-40lbs tuppen. Gikk mest i driftfiske på ~100m med 500g bly.

+ Synes den hade bra nappindikasjon

+ nydelig rygg.

- Kan ikke ha topshot som sveives inn på snella (men dette gjelder sikkert alle inliner'e)

- Den wiren man bruker for at tre gjenom sena med synes eg var knotete (beastmaster innlinern var virker litt enklere)

~8' fot på dom to lengste tupperne er i lengste laget.

~Hele pakken er ikke akkurat liten vs f.ex kenzakien som deles på midten

Enig med deg på det meste Dan dog er det en god del av oss som liker lange stenger, især til havmeite, noe som disse er noe av det beste man får tak i. Husk også at når stangen er delt på den måten Tica Tiger er, er denne betydelig sterkere og bedre rygg en de som er delt på midten.

Er meget uenig i klassifiseringen som gjøres idag. Det burde vært klassifisert med vekt disse tåler og området de er beregnet til. Jeg hadde ikke brukt vekt over 800 gr. på denne serien,eller som en ren pilkestang, selv om det går..

Etter å ha brukt disse en stund nå, anbefaler jeg Tica Tiger på det sterkeste. Synd at det ikke følger med 2 ekstra bunndeler også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.