Gå til innhold
Fiskersiden

Finnes det trollingstang med haspelfeste....


krispo
 Share

Recommended Posts

Hei!

Kan vel ikke trolle med alle type stenger....vil ikke ødelegge de stengene jeg har.

I utgangspunktet har jo alle de trolling stengene jeg har sett ringene på OVERSIDEN.

Vil ikke bruke haspelsnella på oversiden av stanga, den skal henge under som vanlig.

Har en Ambassadør også, men jeg foretrekker haspelsneller, derav spørsmålet.

Krispo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri sett ei trollingstang med trigger. Men jeg har vel heller ikke hørt om noen som foretrekker haspel til trolling heller. Du vil fort finne ut at multiplikator fungerer mye bedre enn haspel til trolling. Multiplikator har som skrevet god knarr, de har typisk bedre bremse og konstruksjonen med mindre krafttak i utvekslingen gjør at det er lettere å sveive inn fisk og store wobblere.

Mutiplikatoren har også et mer hendig format enn haspel. Dessuten ser ei haspelsnelle som står opp ned i en stangholder stygt ut :dribble:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har som sagt en multiplikator som jeg har brukt til dorging etter gjedde.

Men jeg foretrekker haspelutstyret mitt.

Vet at multiplikator skal ha bedre brems. ol, men selv har jeg aldri mistet fisk pga. utstyret.

Alltid vært den mennesklige faktoren hvis jeg mister fisk.

Mulig jeg ikke har fått stor nok fisk enda....

Krispo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI. Det finnes ingen trollingstang for haspelsnelle, men du KAN bruke haspelsneller på 90% av trollingstengene. Okuma har bl.a stang med trigger.

Men de aller aller fleste har ikke det, så hvis du ikke vil ha stangringene ned, i og med at du vil bruke haspelsnelle får du kjøpe ei inline stang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shimano hadde i sin tid ei Triton riggstang for haspel, men hvorfor man skal bruke haspel til trolling skjønner jeg ikke all den tid jeg faktisk ikke ser en eneste fordel med det. Blir som å bruke favorittlangrennskiene i slalåmbakken. Dette er nok kun en rent mental sak. Når det er sagt har jeg selvsagt testet med UL-haspelutstyr på rigg etter sjøørret, makrell, abbor etc, men jeg vil ikke påstå at det er veldig egnet av den grunn selv om fightene ble morsommere. Av og til litt for morsomme når det hogg bonusfangster som laks, stor lyr og gjedde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.