Gå til innhold
Fiskersiden

Flatfiskplass?


danenersen
 Share

Recommended Posts

Med det flotte været som er meldt i helga tenkte jeg meg ut på fisketur enten i morgen eller søndag. Ha lyst til å fiske flatfisk, og har knytt opp tackler til dette. Tackler med to nedklipp-bommer og rene glidetackler. Har ikke fisket målretta etter flatfisk her på vestlandet før, har faktisk ikke fått en eneste flat en siden jeg var liten, og trenger noen tips til plasser. Alt som er flatt er interessant, men det er vel skrubbe, sandflyndre og rødspette som er "lettest" i området her?. Har fått tips om valestrand tidligere, og har skjønt at dette er et sted med mye og til tider stor fisk. Men etter hele påska på lesesalen trenger jeg å komme meg mer ut i naturen, så fiske fra en brygge midt i et tettsted blir utelukka. Så derfor:

Er det noen som har tips til:

plasser? (har bil så det godt være et stykke utenfor bergen)

agn? tar med reke, makrell, gulp-børstemark. regner med en cocktail av dette vil funke til det meste?

dybde? de står vel fortsatt ganske dypt? 10-30m??

Og hvis noen har lyst til å henge seg på så er det plass i bilen. Vet ikke om det blir i morgen eller søndag enda.

Hilsen Dan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du ingen tips her?

Jeg vet ikke om noen flatfiskplasser i naturskjønne omgivelser, men bortsett fra valestrand er det kyrkjetangen jeg vet det er relativt god mulighet for flate.

Jeg skulle ønske jeg kunne slengt meg med på flatjakt i finværet, men jeg har desverre lovt meg bort.

Forøvrig kunne kanskje Turøy vært et alternativ? Det er flere fine brygger med passe dyp og ikke allverdens bebyggelse.

(Skal du kjøre coktail så sleng med litt blåskjell også. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar. Turøy skal prøves en gang. Valestrand også, bare ikke nå. Ble sjøørretfiske i arnavågen i dag istedet. 0 fisk, men en del fisk som viste seg. Kanskje tur i morgen hvis samvittigheten gir meg lov. Kommer antagelig til å prøve Arnavågen.

På Holmen i Arnavågen har eg fått fleire flate, sandflyndre og skrubbe. Kanskje ikkje heilt unna bebyggelse og sivilisasjon, men kan vere ganske fint der.

Fisket du på utsiden av Holmen da? Eller inn mot vikene/strendene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk jo en fin sandflyndre på 750gr i melkeviken. Morsomt nok hadde eg planer om å ta meg en tur dit idag og prøve meg på flatfiskene. Fikk en del mindre flyndrer der ifjor og hadde noen fine napp. Har ikke utforsket nok der egentlig siden eg foretrekker å jakte på fettfinnene. :thumbsu:

https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?showtopic=32882&st=0&p=387304&hl=flyndre&fromsearch=1entry387304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.