Gå til innhold
Fiskersiden

Søker min første sjøørret i nord-rogaland, hjelp.


mrmattis
 Share

Recommended Posts

Hei

Jeg er en fiskeglad nybegynner, som er på jakt etter min første sjøørret tatt vha. stang fra land.

Har bestilt en Edge TSP 9,3 fot (7-25 gram), samt en Okuma Metaloid snelle. Skulle få dette for 1600 kroner inkl. sene og diverse sluker.

Nå når jeg har utstyret på plass, mangler bare kunnskapen om lett tilgjengelige fiskeplasser i nord-rogaland. Er bosatt på Vormedal, så hvis noen kan gi meg noen tips om aktuelle plasser hadde jeg satt pris på det.

Alle tips tas imot med takknemlig. Både med tanke på fiskeplass, valg av utstyr, generelle tips etc.

Skitt fiske.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av mrmattis

Takk for velkomsten og tilbakemeldinegene. Svigers har hytte like før en kommer til Etne, så det kan jø være verdt å prøve seg innover der.

Noen som kjenner til en plass nær årabrot/haraldsstøtta ? En jeg jobber sammen med, mente det skulle være en grei plass i det området.

Tas en og annen i Kvalsvik, bla i den bukta som kalles kilen.

Ellers er Etne et bra utgangspunkt, mange her inne som fisker sø der inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Karl Inge S

[quote

Tas en og annen i Kvalsvik, bla i den bukta som kalles kilen.

I kilen er det ofte folksomt og fisken er oftest veldig vanskelig.

Masse fine fjorder nærmere enn Etne og, litt drøyt med en times kjøring for en kveldstur. Sendte deg en PM med noen tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv i Grindafjorden ,ved våg eller ved campingen ,om du ikke lander en sø der i løpet av en kveld så sliter du[ :D ], mye undermålere ,men det slenger da også en og annen "bamse" ellers er Etne en god plass til tider.

kort sagt:alle plasser det legger seg is i sjøen på vinteren holder sø om våren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalsvik eller kilen som jeg kaller det har jeg tatt eb del fisk. men her synes jeg det stort sett er nattfiske som teller. kan ha gode fangster avogtil da det ofte er mye oppdrettsfisk. På dagen kan det være vanskelig å få fisken til å ta. Skal du fiske på dagtid er det tanglopper og reker som teller. de som får fisk på sluk der, rykker den [ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Rune

Kvalsvik eller kilen som jeg kaller det har jeg tatt eb del fisk. men her synes jeg det stort sett er nattfiske som teller. kan ha gode fangster avogtil da det ofte er mye oppdrettsfisk. På dagen kan det være vanskelig å få fisken til å ta. Skal du fiske på dagtid er det tanglopper og reker som teller. de som får fisk på sluk der, rykker den [ :D ]

De jeg har tatt der inne har jeg tatt på mark. Og en stygg regnbueørret på Powerbait.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått utstyret på plass. Det ble en litt annen stang en planlagt, Excalibur Øland 2 9,3 fot (10-28 gram). Kjøpte en Okuma Metaloid MSD-40 snelle.

Fikk også testet utstyret en times tid (kl. 20-21). Jeg havnet på Aksnesstranden. Det blåste ganske friskt der nede i kveld. Dere som har erfaring fra nevnte plass, hvor pleier dere å kaste i fra ? Prøvde meg litt frem der nede, men det ble dårlig med napp.

Mulig jeg prøver Kilen neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.