Gå til innhold
Fiskersiden

Vannkvaliteten i Indre Oslofjorden


svenna
 Share

Recommended Posts

Jeg lager en tråd vi kan legge inn hvordan vannet er i Indre Oslofjorden. Kjekt å vite noe om hvordan sikten er ets.

Skille på indre og ytre går vel ved Filtvet, hvis jeg ikke husker feil, men la oss ikke lage en voldsom diskusjon om det. Om det er litt utenfor spiller ingen rolle.

Kan bli et fint verktøy for oss som bruker den delen av fjorden.

Endret av svenna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ute og prøvde lykken igår og det var langt mellom huggen. Vi fisket i Bunnefjorden, på utsiden av Nesodden og runt Gåsøen og Oustøen. Vi fikk 3stk SØ, største på 1,8kg dama fikk den..........Vi fikk en del brukbar Torsk og en del Hornjævlar. Vi prøver lykkan ikveld igjen da uten damer i båten. :thumbsup: jeg synes siktdypet var forsåvidt greit men det var sinnsykt mye brennmaneter.

Endret av laksegal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Var ute en tur på lørdag med Laksefiskern. Veldig variert sikt. Utenfor Huk var vannet krystallklart mens det var ca 3m sikt på øst og vestsiden. Vi fikk 4 SØ med den største på 2,6. Ellers ble det lyr, torsk og nebbis. Vanntempen lå på rundt 10,5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute en tur på lørdag med Laksefiskern. Veldig variert sikt. Utenfor Huk var vannet krystallklart mens det var ca 3m sikt på øst og vestsiden. Vi fikk 4 SØ med den største på 2,6. Ellers ble det lyr, torsk og nebbis. Vanntempen lå på rundt 10,5.

grattis, det var jo en bra fangst .... hva fisket dere med ? dorget ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Vi var en tur på fredag. I nydelig vær. Hele familien. I Drøbaksundet var det mye grønske og maneter. Måtte sette sensitiviten på ekkoloddet svaært lavt for i det hele å se noe. Vannet ellers var ganske ok, men my dritt i sjøen. Utenfor strømmen, eks mot vest siden av Håøya var det mye bedre. Vi fisket ikke noe særlig i det hele tatt, men for de som er interessert så vi store stimer med sild. Store sild helt opp mot land og høyt i vannet. Det lover bra for de fiskene som beiter på silda.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.