Gå til innhold
Fiskersiden

Best fiskevann i Sandnes


Frodos
 Share

Recommended Posts

Hei.Jeg fisker i Skjeldbreitjørn.Har fått en del fisk her,men ikke noe av god størrelse.Jeg lurer på om noen vet hva som er det beste fiskevannet i Sandnes/Gjesdal regionen,og eventuelt hvilke sluker som funker best her.Har leita rundt på nettet for og finne ut noe om dette.Har ikke funnet noen svar noen plass.Bare en haug med linker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.Har lest dette.Men det er jo så mange fiskevann i dette området.Står ingenting om hvilket som er best.Vet de har fått stor fisk i Edlandsvatnet (opp mot 5 kg)men det var i garn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banana er lokalkjent, så regner me at han ramser de opp i kronologisk rekkefølge :blush:

Er ikke det :D

Ville bare bidra med den linken i tilfelle han ikke hadde lest det som står der, det står jo tross alt noe vettugt der selv om det ikke var et direkte svar på spørsmålet...

Illustraasjonsfotoet og plansjen med fiskearter som de har klart å scanne oppned er jo også legendarisk ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv stokkelandsvannet. Her er det mulig og komme i kontakt med ørret på over 2 :blush:

Er det flere vann du vil ha omtale om så bare send meg en pm, har ganske sikkert enten fisket i det, eller hørt noe om vannet.

Noe som er bankers i de fleste vann rundt Sandnes er 2 fluer og kastedupp.

Gode fluer som funker stort sett alltid er vi menn, heggeli, hekkan pekkan og jærflua.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har nok vert borti de fleste vanna på nordjæren. Lutsivannet er nok det vannet som har gitt de største, flere godt over halvkiloen. Her har du og gode muligheter for å få fin røye. Ellers huser de fleste vanna nesten bare småfisk, men man kan jo slumpe borti større på rett tid og sted :thumbsu:

Om du kjører litt sørover kan du prøve vanna rundt Bue, feks Mellomstrandsvatnet eller Storamos. Her tas det vistnok kilosfisk med gjevne mellomrom. Fiskekort kan kjøpes på Søylandskiosken.

Utenom fluefiske har jeg god erfaring med de vanligste Spesial og Lillauren slukene, gjerne med en flueopphenger.

Endret av bing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.Jeg fisker i Skjeldbreitjørn.Har fått en del fisk her,men ikke noe av god størrelse.Jeg lurer på om noen vet hva som er det beste fiskevannet i Sandnes/Gjesdal regionen,og eventuelt hvilke sluker som funker best her.Har leita rundt på nettet for og finne ut noe om dette.Har ikke funnet noen svar noen plass.Bare en haug med linker.

Prøvde å sende deg PM, fikk du den? Fikk feilmelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Prøvde å sende deg PM, fikk du den? Fikk feilmelding.

Yess.Har fått meldingen din.Takker og bukker.Gleder meg til og teste det ut.Ser du skriver at farvorittsluken er Sølvkroken spesial.Samme her.Spesielt nr 41(tror jeg den heter)Kobber med halvparten rød på ene sia.Kongesluk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yess.Har fått meldingen din.Takker og bukker.Gleder meg til og teste det ut.Ser du skriver at farvorittsluken er Sølvkroken spesial.Samme her.Spesielt nr 41(tror jeg den heter)Kobber med halvparten rød på ene sia.Kongesluk :)

Spesial 43. Kobber/rød. Klassiker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 13 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.