Gå til innhold
Fiskersiden

Lawson Powerjigger VS Extremejigger


ipostman
 Share

Recommended Posts

Bruker selv senatoren og powerjiggern sammen og det fungerer kjempe bra. Klart skal du kun fiske etter storkveita kan det lønne seg med kraftigere utstyr..men du kan ganske lett kjøre veldig stor fisk på den komboen.

Den komboen fungerer bra til storkveita også... Kraftig nok i massevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med Avet Pro EXW 30/02 ? Den har 2 gir, 3.8:1 & 2.0:1 Er det en god snelle til storkveta? En kompis av meg selger en brukt pro exw 30/2 for 1700kr. Så lurer på om jeg skal kjøpe den...

Endret av ipostman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med Avet Pro EXW 30/02 ? Den har 2 gir, 3.8:1 & 2.0:1 Er det en god snelle til storkveta? En kompis av meg selger en brukt pro exw 30/2 for 1700kr. Så lurer på om jeg skal kjøpe den...

ville ikke kjøpt avet om jeg var deg, dårlig smurt og krever da mye vedlikehold..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo i bestefall bare tull og tøys, Carla. Mange sneller kommer godt nedpusset mtp olje og fett. Dette fordi de kan risikere å bli liggende lenge i butikk og ønsket er at snellen skal surre og gå som en lek med en gang en kunde tar den i hånden. De aller felste sneller har derfor godt av at man åpner dem før bruk og ser over at det er brukbart med både olje og fett.

Å si at de pga dette krever MYE vedlikehold blir bare tøys. Spesielt ettersom det normalt vil gå mye lengre til man igjen trenger smøre dem enn en snelle man ikke smører opp (selv om de også hadde hatt godt av det) før man tar den i bruk.

For ordens skyld: Jeg har ikke en eneste Avet-snelle, men har åpnet en rekke sneller rett fra butikk gjennom tidene av ymse merker og vet hvordan de ser ut. Vurderer forsåvidt å handle en aveet eller to da de er en av få merker som leverer gode venstresveivede sneller til havfiske...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo i bestefall bare tull og tøys, Carla. Mange sneller kommer godt nedpusset mtp olje og fett. Dette fordi de kan risikere å bli liggende lenge i butikk og ønsket er at snellen skal surre og gå som en lek med en gang en kunde tar den i hånden. De aller felste sneller har derfor godt av at man åpner dem før bruk og ser over at det er brukbart med både olje og fett.

Å si at de pga dette krever MYE vedlikehold blir bare tøys. Spesielt ettersom det normalt vil gå mye lengre til man igjen trenger smøre dem enn en snelle man ikke smører opp (selv om de også hadde hatt godt av det) før man tar den i bruk.

For ordens skyld: Jeg har ikke en eneste Avet-snelle, men har åpnet en rekke sneller rett fra butikk gjennom tidene av ymse merker og vet hvordan de ser ut. Vurderer forsåvidt å handle en aveet eller to da de er en av få merker som leverer gode venstresveivede sneller til havfiske...

Eller "Feilvare" som det egentlig heter...

Ellers er jeg helt enig :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo i bestefall bare tull og tøys, Carla. Mange sneller kommer godt nedpusset mtp olje og fett. Dette fordi de kan risikere å bli liggende lenge i butikk og ønsket er at snellen skal surre og gå som en lek med en gang en kunde tar den i hånden. De aller felste sneller har derfor godt av at man åpner dem før bruk og ser over at det er brukbart med både olje og fett.

Å si at de pga dette krever MYE vedlikehold blir bare tøys. Spesielt ettersom det normalt vil gå mye lengre til man igjen trenger smøre dem enn en snelle man ikke smører opp (selv om de også hadde hatt godt av det) før man tar den i bruk.

For ordens skyld: Jeg har ikke en eneste Avet-snelle, men har åpnet en rekke sneller rett fra butikk gjennom tidene av ymse merker og vet hvordan de ser ut. Vurderer forsåvidt å handle en aveet eller to da de er en av få merker som leverer gode venstresveivede sneller til havfiske...

Har ikke hatt noen Avet selv så har ingen egen erfaring med snellene, men har hørt fra noen kompiser og lest flere steder på nettet om personer med aveter som angrer på kjøpet. Korrosjon går igjen hos de jeg hørt om. Men dette er kanskje bare enkelttilfellerr som går igjen hos alle snellemerker. Er helt enig at det er sunt for snella og åpne den og sjekke at det er bruktbart med olje og fett før den taes i bruk. I de tilfellene jeg har hørt/lest hvor personene ikke har vært fonøyd med avet har de ikke gjort det. Og når de først åpnet snellene sine så det helt for J****** ut. Da kan denne linken være en god instruksjon: http://www.pierfishi...ild_-_part_2Men har selv vært inne på tanken med å kjøpe avet, og jeg skrur opp snellene mine titt og ofte så skal det ikke være noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med oss som alltid sitter igjen med minst 5 skruer når man demonterer-monterer noe?

Det minner meg om naboen min som skulle bytte bremseskiver på bilen, og ble sittende igjen med 2 skruer 4 muttere og en liten slange..... ble litt skeptisk når han kjørte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.