Gå til innhold
Fiskersiden

Hva er det beste fiskersted ca 1t. unna vestfold??


Benny
 Share

Recommended Posts

Tja, kom en tur over fjorden da vell? Er masse fin natur og fiskeplasser i Østfold... Skal du har skikkelig villmark, ville jeg gått for haldenvassdraget/kornsjøskogene (der kan men lett gå seg bort,lol)... Eller prøv glommaisesjø osv hvis du bare skal fiske.. Hvis du fisker i Isesjø,vær snill og kjør C&R [ :) ] ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør til svarstad, ta av opp mot skisenteret, følg veien mot Presteseter/Grorud. Du kommer til en grusvei/fjellovergang med bom. Her betaler du bompenger og fiskekort, og så ligger det noen fine vann innover langs med denne veien. Det ene vannet heter Kopa, de andre er jeg ikke sikker på. Hvor store vannene er? Tja...vanskelig å si. Ikke gigantisk store, men store nok til at det bør kunne gå fin fisk der. Tipper ca 1 km i diameter..men dette er vill gjetning. Lenge siden jeg har vært i området nå, men fisket der en del tidligere. Fikk da en del fisk på rundt 400 gram. Ikke så stort, det. Men vannene var iallefall ikke fulle av småfisk. Og det er jo et godt tegn. På den annen side er det også abbor i vannene. Jeg vet ikke hvor stor betydning dette har for ørretbestanden. Men det så ut til at begge arter fungerte godt sammen, uten at den ene arten presset bort den andre. Har hørt om kilosfisker tatt i området, men uten å vite nøyaktig hvilket vann dette er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg studerte i Horten hadde jeg noen turer til Svartangen. Flott område.

Vi måtte også oppsynsmannen der, og han fortalte at fisken var småfallen og at de fisket masse garn for å få opp småfisken.

Så ikke kjør C&R hvis ikke forholdene har endret seg. Masse små ørret på rundt 300 gram der.

Et alternativ til fiskevann er Hajern. Vannet er regulert og det drives masse fiskekultivering der. Mange hytter ol i området men masse fisk. Vi fikk 2 på rundt 800 gram og så fler som ble tatt på rundt kiloen. Dere bør ha kano el.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 5 years later...

sitat:Opprinnelig postet av Benny

Noen som vet om noen bra fiskested,rundt vestfold?? tenkte jeg og en kamerat skulle ta en fisketur. helst noen fine ørret steder.[ ;) ]

Prøv dere en tur på Merkedammen ,og følg stien til svartvann, dær er det fisk men den er sky.

Vet dette kommer sent, men svartvann ja! Var der en tur i sommer fyfaen den er sky ja! Men det var morro å se de ordentlig sværingane leke i overflata :D

Man kan nok få no ordentlig svært der/ POTENSIALE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Vet dette kommer sent, men svartvann ja! Var der en tur i sommer fyfaen den er sky ja! Men det var morro å se de ordentlig sværingane leke i overflata :wacko:

Man kan nok få no ordentlig svært der/ POTENSIALE!

Fint å se at du har glede og nytte av å bla i gammelt stoff, Monsenfan96 :-)

( Nå er jeg forøvrig jæv..g spent på om Benny kom seg på fisketur, og hvis ikke så kan jeg jo foreslå at han finner frem vaderne og går ned til stranda. Mange fine ørretplasser langs Vestfolds kyststripe. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.