Gå til innhold
Fiskersiden

Lakk til sluker?


FaztFisk
 Share

Recommended Posts

Påførte hobbylakk på ein gjeng av slukane mine for å tåle meir juling. Men akk, lakken likte ikkje saltvatn og vart klebrig og grå. Slukane vart sure og hang med geipen. Er det ein spesiell type lakk som egner seg til dette formålet; som tåler salt og bevarer klarheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lakkert et par kyst wobblere fra Lopez. Kjøpte hobby/bil lakk fra biltema, den lakken funker fint.

Bruker og å ta et par strøk med klarlakk. Men funker og uten klarlakk.

Edit: Ja det er spray lakken eg har brukt..Grunner/primer først, så farger, så klarlakk :rolleyes:

Endret av Millionas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rolleyes: Jeg har brukt billakk på tubekropper. Det funger helt bra. kun klarlakk, men regner med at det samme gjelder farger. Jeg har brukt små flasker med pensel i, men sikkert mulig med annet. Spray flasker burde jo være optimalt da en kan tone ned farger med avstand og maskering.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det optimale er pulverlakk,men er tidkrevende samt at sjefen i huset han få raptuss.

Komfyren kan lukte jalla,jalla en stund etterpå.

Sluker som er varmebestandige forvarmes i stekeovn,så drysses pulveret over,deretter i ovnen i 15-20min for herding.

Bengalack gjør også nytten,men husk da å fjerne gamle malingsrester først.

Sandpapir bør også benyttes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg bruker negllakk på fluene mine i hvertfall og det funger perfekt. 100% gjennomsiktig og utrolig hardt. Den tåler mye jeg kan si og koster bare 25kr på H&M. Det eneste problem er at du må stå der i kassa med et par negllakk men man må ofre seg for fisking ikke sant :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.