Gå til innhold
Fiskersiden

Internett-leverandør


GStrike
 Share

Recommended Posts

Ser ut til at det blir flytting på meg snart, og da må jeg finne meg en internettleverandør.

Kan selvfølgelig lete på nett og finne ut hvem som leverer størst linje i forhold til pris, men stabilitet og kundeservice betyr også mye for meg.

Så da lurer jeg på hvilke anbefalinger, og advarsler, dere kan gi meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke annet enn å anbefale altibox (Lyse for oss i stavanger).

Ikke det billigste alternativet, men nok den beste tekniske løsningen. Høy, ikke minst stabil hastighet, lav ping for de som spiller, og ikke minst full duplex. Hvor jeg bor, har jeg siden innflytting i november hatt et nededøgn på linja, men det skyldes uhell med gravemaskiner. Erfaringen fra hvor jeg bodde før tilsier det samme: dønn stabilt, og ingen nedetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hold deg unna Telenor

Hvorfor det ?

Har hatt Telenor i over 10 år - hatt nedetid to (ca 2-3 dager tilsammen) ganger pga uhell med graving . Og ikke minst god service.

Så, jeg anbefaler Telenor :growl:

EDIT :

Hadde og en nedetid en halv dag når stormen tok telefonledninga i stolpen utenfor huset..

Endret av ThorEH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:growl: Driftsmessig er Telenor uten tvil i topp sjiktet. Det er først når det er noe problemer at det stopper. De har jo aldrig problemer... Og vær obs på at om du ikke har gode nok kabler inn, eller det er for gammelt så kan du glemme å få de til å legge inn nytt. Uten at du tar den fulle kostnaden. Dette merker en først etter at en har kjøpt ett abonement med høy hastighet, og de ikek klarer å dytte i gjennom det de har solgt. Men driftsmessig helt topp. Så er anlegget rimelig nytt ville jeg ikke hatt problemer med å anbefale telenor.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, men telenor?

Er liksom litt fordomsfull mot de store, som opptrer som om de har monopol...

Men kanskje de har fått øynene opp!

Skal iallefall vurderes!

Høy, ikke minst stabil hastighet, lav ping for de som spiller, og ikke minst full duplex.

Dette ble gresk for meg, noen som kan forklare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Full duplex vil si at trafikken går like greit begge veier, altså, opplasting vil i svært liten grad påvirke nedlastingshastigheten, slik som problemet er med ADSL-løsninger. Med andre ord er det perfekt fo oss som deler mye filer, og da kanskje spesielt torrents. I tillegg har jo altboxløsningene lik opp-/nedhastighet, noe de er alene som, om en ser bort fra dyre SDSL-løsninger.

Kan ikke si noe om kundeservicen, da jeg enda har tilgode å måtte benytte meg av den.

Ellers så kan jeg stille meg bak Telenor-anbefalingene du har fått. Dønn stabilt, og bra kundeservice.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:( Kan slenge inn en til som jeg kanskje ikke ville valgt. Ikke erfaring selv, men fra kollegaer. GET. De solget abonement over en lav sko og la opp fiber, men de hadde ikke konsesjoner nok. Så da lå de der med fiberkablen inn uten å få det tilkoblet. Så det endte opp med telenor på kobber i gjen.....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.