Gå til innhold
Fiskersiden

El-motor til kano


kaos
 Share

Recommended Posts

Jeg har en Ally kano jeg har lagd pontonger til (omtrent samme system som dette) og har planer om å montere en el-motor i tillegg.

Jeg har forsøkt å finne noen tråder om dette, men fant desverre ingenting. Er det noen greie el-motorer på markedet i prisklassen 2-2500,-. Og har noen montert el-motor på allykano og kan dele erfaringene?

På forhånd takk for hjelpen.

Kaos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og har noen montert el-motor på allykano og kan dele erfaringene?

Jeg monterte elmotor på min engang i tiden. Jeg brukte en brakett som egentlig var ment på gummibåter, av den typen du kan kjøpe på XXL og liknende. Braketten passet perfekt bak på kanoen, og ble festet ved hjelp av vanlige stropper. Braketten bestod av en treplate til å sette motoren på, og noen metallstenger som egentlig var ment å passe i festene på gummibåten dette var laget til. Hvis ikke jeg husker helt feil, var det denne varianten jeg brukte: http://www.cal.no/Avdelinger/Produkter/Hjem__and__Fritid/Leket%C3%B8y/Tilbeh%C3%B8r/Motorfeste-for-Fishman-gummib%C3%A5t-710057.aspx

Jeg testet også å ha motoren på siden av kanoen, men da ble det vanskelig å holde stø kurs. Best resultat var utvilsomt med to personer, hvor en satt på forreste tofte (styrte med stengene)og en satt helt bakerst på litt bagasje. Med pontonger på, er uansett kanoen så stabil at du kan sitte helt bakerst uten problemer. Men du må ha litt vekt foran, hvis ikke går nesa til værs. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.