Gå til innhold
Fiskersiden

Stor- røye fisket på Kilpis.


Christoffer75
 Share

Recommended Posts

Jeg har hatt Anytecen sjøsatt på dette vannet, riggfisket og overflatedorget uten spesiell suksess. Snakket med kjentfolk, lokale som forteller at storrøya er vanskelig, avgrenset periode, kort etter isgang på avgrenset område de har fått den. Har ofte vært fullriggende trollingbåter med planerbooards mm. De har imidlertidig fått store røyer da. Jeg dyprigget med brisling, apex og div woblere, kortere perioder med konvoi og makk før jeg fant ut at mulig kunne jeg bruke tia til noe bedre... To fulle fiskedager uten napp, ekkoloddet viser veldig sporadisk fisk i vannet som det ellers fiskes ganske hardt med garn i. Hyttenaboen her oppe har hatt noe suksess med garnsetting under isen i påsketider. Sett noe alminnelig svære sik her da.. Gromstor røye (5-6 kg) og endel lake finnes også. men som sagt langt mellom drammene for meg ihvertfall...

Endret av persa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror svært få av de som er Nordmennene som er på hyttene sine har fokus på iskaldt garnfiske under den tykke isen, og på pilking er den nærmest umulig å få.

Er jo oppmot 5000 mennesker på isfiskekonkurransen der. Får du en fisk, eller mort er du nærmest garantert en av topp premiene. Flesteparten av premiene blir jo trukket på lodd til folk hvert år.

Folk er der for scooterkjøring og fest.

Endret av Christoffer75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.