Gå til innhold
Fiskersiden

Marcus legger lista for Team Gadus!


obbien
 Share

Recommended Posts

Tok med meg resten av teamet + Truls på havet en tur i natt. Målet var selvsagt verdens nordligste kveite, derfor fisket vi selvsagt nord på yttersia!

Marcus har aldri fisket med toppknytt tidligere, og jeg var noe overrasket over at han syntes det var vanskelig.

Han er kjempeflink med havfiskestang....

Men vi fikk nå til å kroke noen eksemplarer, og etterhvert begynte størrelsen å bli ganske bra.

fightingkveite.jpg?t=1276978952

kveiteioverflata.jpg?t=1276978998

DSC04026_marcuskveitepers.jpg?t=1276979041

Bildene er et resultat av litt lokking og noe masing, så da den nye persen på 150 cm kom opp, så ville han sette den rett ut uten fotografering...

Men vi tok vare på den og fisken veide 47,1 kg.. :rolleyes:

Senere på natta/morgenen ble det tungt hos meg. Fisken kom opp uten særlig motstand, men da den var ved båten gjorde den et "dead-dive" og suste rett ned til bunnen igjen.

DSC04032_oyvindkveite.jpg?t=1276979115

Den satt langt inne, føles godt med årets første kveite for min del. 105 cm og 13,9 kg.

Så da benytter jeg muligheten til å sparke ballen over til Team Gadus: Klarer dere å slå persen til en 27-åring? :D

Noen flere bilder:

DSC04006_lokkemat.jpg?t=1276979159

Lokkemat

DSC04011_kimkjorerfisk.jpg?t=1276979225

Kim kjører fisk

Truls har kanskje noen flere gode bilder fra turen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildene er et resultat av litt lokking og noe masing, så da den nye persen på 150 cm kom opp, så ville han sette den rett ut uten fotografering...

Men vi tok vare på den og fisken veide 47,1 kg.. :rolleyes:

Nydelig fisk

Men, det å være lov å stille spørsmål til hvorfor man presser fiskeren til å ta vare på fisken når han ønsker å sette den ut..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, men hele Team Gadus har jo fått kveite! Kanskje ikke like stor, men arten er tatt! :)

Flotte kveiter da, og Marcus sin var også av anstendig størrelse!

Joda, det er sant. Skulle vel tatt en tur til Prestvannet for å sikre karuss.

Endret av obbien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig fisk

Men, det å være lov å stille spørsmål til hvorfor man presser fiskeren til å ta vare på fisken når han ønsker å sette den ut..?

e

Hehe.. tror du bør lese den forrige tråden til G-strike, og denne én gang til. :)

(litt intern humor)

Grattis med fin kveite. :D

:lol:

:) Tog du ann, Thor? Fornøyelig rapport, mine gratulasjoner til fangstmennene. :D

mumlemumlemumle

Hehe - fant tråden nå :)

slik intern humor skulle selvsagt ikke vært lov!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.