Gå til innhold
Fiskersiden

Fortsatt bra langefiske.


Gotland
 Share

Recommended Posts

Idag hadde jeg med meg ein svensk familie målet var egenlig og dra noen fine hyser men makrellen var ikke helt med oss denne dag. Og småsei er ikke noen killer etter hysa så etter noen resultatløse forsøk etter hysa så foreslår jeg att prøver dypere og velger meg ein plass jeg har sett ut på Olexen.

Loddet viser stor aktivitet nede på 180m dyp og det drøyer ikke lenge før Pia har fast fisk og den er stor. Tett etter på så napper det for minsteman Johan. Jeg skjønner fort att dette må vare stor lange.

Begge fiskene kjemper bra med flere utras. Pia blir først opp med ei klart godkjent fisk på pene 23kg.

P6280365

Johan jobber hardt og noen minutter senere flyter ett skikkelig beist på 28kg opp 20m fra båten.Grei første lange till ein meget stolt gutt. :thumbsup:

P6280368

P6280373

Tredje man ut er far i huset Carl med ein fin på 17,5kg.

P6280366

Og storebror Carl-Gustav får nøye seg med ein "liten" tass på 16kg.

P6280378

Det var ein fin dag igår også med flere 10+ sei største på 12kg

Uer på 1,7kg

Pigghå 5,3kg

Hågel 1,5kg

P6270354

P6270357

P6270358

P6270359

P6270360

http://www.flickr.com/photos/51267523@N05/4743344734/in/photostream/

Endret av Gotland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo kjempebra! Er stort for gutten det, der var nok en ny sportsfisker født! :)

Hva slags bunnforhold fisker dere på der oppe? Er det i de bratteste skrentene, eller i slakere helling dere får fisken? Rein steinbunn, eller blandingsbunn? Prøver meg litt frem er på vestlandet de få timene jeg får tid, men får bare brosme.

Var det noe rogn i noen av fiskene? De kan jo gyte ut hele Juni?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ensamt liggende fjelltopper mitt ute på leira med dybder på 150-200m hvor det er mye sei eller annen byttefisk virker vare som magneter på store langer. Ein av mine beste plasser er ein forsenkning på ca 2,5-3m mitt ute på leirsletta (ca 170m) med litt hardere bunn. Også her står det till tider masse sei.

Ellers så kan enden på dyprenner/fjorder mellom 150-200m gjerne med inslag av sandbunn gi ein del fisk men nå snakker jeg for dette området vet ikke om d blir de samme på vestlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.