Gå til innhold
Fiskersiden

Fiske utsiden av Tromøya


lasse e
 Share

Recommended Posts

På utsiden av tromøya er jo ett stort omrpde egentlig, lange vet jeg ikke hvor er bra, da må nok Xplorer1 svare. Torsk syns jeg man kan få stort sett over alt der ute, men det varierer jo selvfølgelig litt på hvor de står. tromlingene er jo en fin plass bl.a. der kan det også være god sjangs for steinbitt om man skulle være heldig :)

Når det gjelder Sei, så tror jeg ikke at jeg har fått det her på over 10 år, men Lyr derimot, den er det mye av, så ei regle med svart og blå gummimark med f.eks en liten pilk i bunnen kan gi gode resultater.

PS: Hadde vært morro og kommet seg ut og fått fiske, men vet ikke helt om jeg får mulighet til uka :/ holder på og bytte ut utstyret, og dum som jeg er har jeg ikke skaffet alt det nye enda :/

Endret av JohanM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott Lasse!

Håper at du har fått med deg minstemålene for sjøfiske, bla. 40 cm på torsk. Er faktisk oppgitt over hvor lite dette respekteres av alle hytteturister som har "invadert" vår del av landet.....null respekt!!

Sett baljer med "baby torsk" i mange småbåter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var på nor spissen av tromøya fra 50 til 150 m dyb

Gløden har kommet til bake men nå er det vinden som stopper meg. Så nå lurer jeg på om det har noe og si om det er lav vann eller høy vann på dypet 100 til 300 m for da kunne jeg ha fisket fra kl 1 til 7 om morgenen da er det som regel stille på vannet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.